راهنمای طراحی سایت

انواع طراحی سایت

طراحی سایت چیست؟

امروزه در سراسر جهان از انواع طراحی سایت ها جهت استفاده در کسب و کار های مختلف استفاده می شود.عمل طراحی و توسعه یک سایت صرفا برای استفاده در محیط اینترنت است. اگرچه ایجاد یک وب سایت به مهارت ها و منابع اضافی مانند برنامه نویسی و توسعه نرم افزار نیاز دارد اما جنبه طراحی یک سایت اغلب بر رابط کاربری و تجربه متمرکز است.
تجربه کاربری می تواند شامل ظاهر، عملکرد، طرح و محتوای وب سایت باشد. طراحان برای یافتن مؤثرترین راه جهت نمایش اطلاعات در یک سایت تلاش می کنند، بنابراین کاربران آن را جذاب و مفید می دانند. برای انجام این کار، طراحان سایت اغلب از طرح‌ها و طرح‌بندی‌های مختلف وب سایت با توجه به عملکرد و کاربرد مورد نظر سایت استفاده می‌کنند.

سایت ها از نظر طراحی به دسته های مختلفی تقسیم می شوند ، که ما با توجه به انواع سایت هایی که وجود دارند می توانیم بهترین سایت را برای کسب و کار خود استفاده کنیم که در ادامه انواع طراحی سایت را بیان خواهیم کرد.

انواع طراحی سایت
انواع طراحی سایت چیست؟

انواع سایت های محبوب

  • تجارت الکترونیک
  • اینترنتی(بیزینس)
  • نمونه کار
  • شخصی

1. سایت تجارت الکترونیک

یکی از انواع طراحی سایت ها تجارت الکترونیک می باشد که برای فروش اقلام و محصولات خود چه به صورت عمده چه به صورت خرده می توان از آن استفاده کرد.

2. وب سایت اینترنتی (بیزینسی)

یکی از انواع دیگر وب سایت ها می توانیم به سایت های اینترنتی (بیزینسی) اشاره کنیم که معمولا برای اطلاع رسانی به مشتریان و مصرف کنندگان خود و همچنین برای دعوت به همکاری می توان از آن استفاده کرد.

3.سایت نمونه کاری

سایت های نمونه کاری همانگونه که از اسم آن پیدا است بیشتر برای ارائه نمونه کار های خود یا متخصصان جهت جذب مشتری استفاده می شود.

4.وب سایت شخصی

از این وب سایت ها برای توضیح در رابطه با زندگی شخصی یک فرد یا خانواده استفاده می شود و جنبه تجاری ندارد.این سایت ها صرفا برای سرگرمی استفاده می شود.

سایت از نظر طراحی به چند دسته تقسیم می شوند؟

به دو دسته اساسی تقسیم بندی می شوند :

  1. کدنویسی می شوند.
  2. کد نویسی نمی شوند (وردپرس).

سایت هایی کدنویسی شده اصولا توسط افراد متخصص و ماهر طراحی می شوند همچنین کد های آن توسط خود متخصص نوشته می شود و امنیت بیشتری نسبت به بقیه سایت ها دارد.

سایت های وردپرسی متشکل از کد های آماده می باشد که زمان زیادی برای طراحی اینگونه وب سایت ها نیاز نیست اما نسبت به بقیه سایت ها دارای امنیت کمتر هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *