دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات اینترنتی چیست و چه مزایایی دارد؟

فهرست مطالب

تبلیغات اینترنتی چیست و چه مزایایی دارد؟

آیا فکر می‌کنید با طراحی یک سایت به راحتی می‌توانید فروش گسترده داشته باشید؟ باید بگویم که خیر!! همانگونه که می‌دانید فرایند فروش در دنیای واقعی نیازمند یکسری اقدامات اساسی و تبلیغات می‌باشد. این روند در دنیای اینترنتی نیز نیازمند یک برنامه‌ریزی اصولی می‌باشد تا وب سایت شما برای کاربران ظاهر شود. یکی از این اقدامات، تبلیغات اینترنتی می‌باشد. تبلیغات اینترنتی به شما کمک می‌کند که در بین انبوهی از کسب‌وکار‌ها متمایز شوید. انواع تبلیغات اینترنتی موجود می‌باشد که نیازمند آشنایی با آنها هستید تا کسب‌وکارتان رونق پیدا کند. حال قطعا برایتان سوال خواهد بود که تبلیغات اینترنتی چیست؟ و یا مزایای تبلیغات اینترنتی چه خواهد بود؟ برای پاسخ به این سوالات لطفا با ما همراه شوید.

تبلیغات اینترنتی چیست؟

همانگونه که در دنیای واقعی برای معرفی یک محصول یا خدمات باید تبلیغات انجام شود تا مردم با آن آشنا شوند. باید بدانید که در دنیای اینترنتی هم، چنین اقدامی داریم ولی با روش‌های مختلف و بستر متفاوت انجام می‌شود. حال باید بدانید تبلیغات اینترنتی معمولا در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، موتورهای جست‌وجو مانند گوگل، ایمیل، اس ام اس صورت می‌گیرد. در واقع تبلیغات اینترنتی یا تبلیغات الکترونیکی برای بازاریابی انجام می‌شود.

انواع تبلیغات اینترنتی چیست؟

تبلیغات اینترنتی انواع گوناگونی دارد که آشنایی با آنها فرصتی را به شما هدیه می‌دهد تا با مشتریان ارتباط برقرار کنید. برقراری ارتباط مناسب با مشتریان به شما کمک می‌کند تا کسب‌وکار خودتان را روق دهید. در ادامه به بررسی انواع تبلیغات اینترنتی می‌پردازیم.

تبلیغات اینترنتی چیست؟ انواع تبلیغات اینترنتی؟

تبلیغات موتورهای جستجو

هنگامی که یک موضوع یا خدمت و یا محصولی را جست‌وجو کنید، گوگل در صفحه نتایج جست‌وجوی شما سایت‌هایی را لیست می‌کند. سایت‌هایی که در ابتدای این لیست وجود دارند، شانس بسیار زیادی دارند که دیده شوند. پس بازاریابی تبلیغات موتورهای جست‌وجو عمدتا به قرارگیری سایت شما در ابتدای لیست وابسته است. حال این کار را هم به صورت ارگانیک و هم به صورت پولی استفاده می‌توانید، انجام دهید.

انواع تبلیغات اینترنتی؛ ایمیل مارکتینگ

در این روش مارکتینگ از طریق ارسال ایمیل صورت می‌گیرد. به صورتی که بازاریاب‌ها با استفاده از ایمیل تبلیغات شرکت‌ها را به ایمییل مشتریان ارسال می‌کنند. بازاریابان امروزه از خلاقیت بسیار زیادی از خود در خصوص ایمیل مارکتینگ نشان می‌دهند مانند amp . این روش یکی از روش‌های قدیمی می‌باشد؛ امروزه راه‌های بهتری نسبت به ایمیل مارکتینگ وجود دارد.

تبلیغات شبکه‌های اجتماعی

این نوع تبلیغات همانگونه که از اسم آن پیدا است در بستر شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شوند. تبلیغات شبکه‌های اجتماعی در شبکه‌هایی مانند اینستاگرام، یوتیوب، توییترانجام می‌شود. این تبلیغات معمولا بازده بهتری دارند زیرا امروزه اکثر مردم جهان در شبکه‌های اجتماعی حضور دارند. بنابراین تبلیغات شما بیشتر مورد توجه مردم جهان قرار می‌گیرد. حال این تبلیغ به دو صورت قابل اجرا است: 1. با تولید محتوای با کیفیت و تحت تاثیر قرار دادن بینندگان و درخواست به اشتراک گذاری محتوا هایتان. 2. با پرداخت پول برای نشان دادن تبلیغات به قشرخاصی از جامعه، امروزه بیشتر شبکه‌های اجتماعی اکانت بیزینسی را در اختیار کاربرانشان قرار می‌دهند.

انواع تبلیغات اینترنتی؛ تبلیغات موبایلی

همانگونه که از اسم آن مشخص است در گوشی‌های موبایل هوشمند و انواع تبلت‌ها ظاهر می‌شود. این نوع تبلیغات معمولا در بعضی از اپلیکیشن‌ها و یا مرورگر‌ها مورد نمایش قرار می‌گیرد. دربعضی موارد دیگر نیز این نوع تبلیغات به صورت ارسال اس ام اس به کاربران ارسال می‌شود و معمولا نیازمند جمع آوری شماره موبایل کاربران و یا گاهی اطلاعاتی مانند سن افراد می‌باشد.

تبلیغات همسان (Native)

تبلیغات همسان به نحوی تهیه می‌شوند که در نگاه اول متوجه نمی‌شوید که یک آگهی تبلیغاتی است. علت اینگونه آگهی‌ها آن است که مردم بیشتر به تبلیغات مستقیم توجه نمی‌کنند. تبلیغاتی مانند ریپورتاژها نوعی تبلیغات همسان می‌باشد و بازده بیشتری نسبت به بقیه تبلیغات عادی دارند.

تبلیغات ریتارگتینگ (Retargeting)

منظور از ریتارگتینگ یعنی به مشتریان و یا کاربران قبلی مجددا کسب‌وکار خودتان را یادآوری می‌کنید. این نوع تبلیغ‌ها به شدت موفقیت‌آمیز هستند زیرا در هر دو صورت چه مشتری مجددا از شما خرید بکند و چه نکند به نفع کسب‌وکار شما، تمام خواهد شد. حال چگونه؟ هنگامی که یک تبلیغ از خدمات و یا محصولات شما به مشتریان‌تان ارسال می‌شود دو حالت ممکن است رخ دهد: 1. با توجه به اینکه مشتریان قبلا از شما خرید انجام داده بودند و از محصولات شما رضایت داشتند مجددا اقدام به خرید خواهند کرد. 2. مشتریان از محصولات و یا سایت مجددا خرید انجام نمی‌دهند. ولی شما برند خودتان را به کاربران و یا مشتری‌هایتان یاد آوری می‌کنید در نتیجه روند برندسازی شما انجام می‌شود.

تبلیغات کلیکی (PPC)

منظور از تبلیغات کلیکی یعنی تبلغات شما در شبکه‌های اجتماعی و گوگل به صورت گسترده به کاربران نمایش داده می‌شود. در این روند به ازای هر کلیکی که کاربران انجام می‌دهند تا تبلیغ شما را مشاهده بکنند هزینه پرداخت می‌کنید. تبلیغات کلیکی می‌توانند به صورت بنر، عکس، ویدیو و به صورت های مختلفی انجام شوند. سایت‌های گوناگونی مانند یکتانت وجود دارد که شما می‌توانید تبلیغات کلیکی خود را به آن‌ها بسپارید.

تبلیغات بازدیدی (CPM)

تبلیغات بازدیدی معمولا برای معرفی برند و برندینگ بسیار حائز اهمیت است. در این نوع تبلیغات هدف دریافت بازدید زیاد کاربران می‌باشد. این تبلیغات در بستر سایت‌‌ها، صفحات اجتماعی یا تلگرام انجام می‌شود و هزینه این تبلیغ به ازای هر بازدید دریافت می‌شود.

تبلیغات درون‌ اپلیکیشنی (In app advertising)

احتمالا برایتان پیش آمده است که هنگام ورود به اپلیکیشن، قبل ازنمایش امکانات آن، برای شما ویدیو و یا عکس‌هایی گاها با موزیک تبلیغی پخش شود. به اینگونه تبلیغ‌ها، تبلیغات درون اپلیکیشنی گفته می‌شود و جزء انواع تبلیغات اینترنتی می‌باشد.

مزایای تبلیغات اینترنتی چیست؟

مزایای تبلیغات اینترنتی

شما اگر قصد انجام تبلیغات برای یک کسب‌وکار را داشته باشید، ابتدا باید بدانید با چه قشری از جامعه طرف هستید، چه بستر و پلتفرم‌هایی برای تبلیغات شما مناسب است، سپس اقدام به تبلیغات کنید. زیرا در این مواقع می‌توانید یک تبلیغ ایده‌آل و با بازدهی خوب داشته باشید. در سال‌های اخیر استفاده انسان‌ها در تمام سنین و قشرها از شبکه‌های اجتماعی بسیار زیاد شده است بنابراین تبلیغات اینترنتی بسیار محبوب شده است و بازده فوق العاده‌ای دارد. بنابراین تبلیغاتی که در پلتفرم‌هایی که می‌توان به آن‌ها با گوشی وصل شد، بازدید بیشتری دارد. اما در ادامه باید بپرسیم که مزایای تبلیغات اینترنتی چیست؟؟ در ادامه به آنها می‌پردازیم، لطفا با ما تا آخر مقاله همراه شوید.

دسترسی فراوان به کاربران

جالب است بدانید که امروزه حدود 64 درصد از افراد جهان به اینترنت دسترسی دارند و می‌توانند از آن استفاده کنند. همچنین بیشتر این افراد، تایم زیادی را در اینترنت صرف می‌کنند؛ پس تبلیغات اینترنتی بسیار پربازدیدتر از تبلیغات سنتی خواهد بود. از طرف دیگر چون اینترنت یک بستر جهانی است، شما می‌توانید تبلیغات خود را نه تنها در کشور خود بلکه در سرتاسر جهان به نمایش بگذارید! این یکی از مهم ترین مزایای تبلیغات اینترنتی می باشد.

تبلیغات الکترونیکی هدفمند می‌شود

دنیای دیجیتال به شما این امکان را می‌دهد که قبل از تبلیغات، مخاطبان خودتان را آنالیز کنید و به دسته بندی‌های مختلف تقسیم کنید. علاوه بر آن، می‌توانید نیازهای آن‌ها را بسنجید و متناسب با آن تبلیغات انجام دهید. این کار باعث می‌شود که عرضه محصولات و یا خدمات شما اصولی و درست باشد.

مزایای تبلیغات اینترنتی؛ انعطاف پذیری تبلیغات

انطاف پذیر بودن تبلیغات اینترنتی به شما کمک می‌کند که در هر مکان و زمانی تبلیغات خود را انجام دهید، در صورت نیاز تغییرات مورد نظر را اعمال کنید. از طرف دیگر اگر روی یک تبلیغی در یک کمپین سرمایه گذاری کرده‌اید و بازه ایده‌آل را دریافت نکرده‌اید می‌توانید به راحتی سرمایه خود را در جای دیگر استفاده کنید.

ارائه اطلاعات مفید و صحیح به مشتریان

مزایای تبلیغات اینترنتی؛ ارائه اطلاعات مفید و صحیح به مشتریان

امکاناتی مانند مقایسه محصولات و خدمات با توجه به نیاز مشتری که تبلیغات اینترنتی در اختیار کاربران قرار می‌دهد؛ آنها را برای تهیه یک محصول بیشتر راغب می‌کند! معمولا کیفیت و قیمت در فاکتور، در هنگام خرید بسیار ارزنده به شمار می‌رود، که تبلیغات اینترنتی این امکان را به مشتریان می‌دهد. بنابراین این عمل باعث می‌شود کاربران و یا مشتری‌های شما با خاطری آسوده خرید انجام دهند. پس ارائه اطلاعات درست در تبلیغات، یک مزایای مهم در تبلیغات اینترنتی می‌باشد.

مقرون به صرفه بودن

وقتی می‌گوییم تبلیغات اینترنتی مقرون به صرفه است! منظورمان آن است که با توجه به طیف وسیعی از افراد که تبلیغات شما را مشاهده می‌کنند، قیمت مناسب‌تر است. در تبلیغات سنتی افراد کمی نسبت به هزینه ای که می‌کنید، تبلیغ شما را مشاهده می‌کنند؛ ولی تبلیغات اینترنتی اینگونه نیست. علاوه بر این شما می‌توانید تبلیغات خودتان را به قشر مناسب و مخاطبان اصولی نمایش دهید.

مزایای تبلیغات اینترنتی؛ قابل اشتراک بودن

از مزایای دیگر تبلیغات اینترنتی، شما می‌توانید تمام مواردی که در اینترنت هست را به اشتراک بگذارید. تبلیغات اینترنتی نیز از این مورد مستثنی نیستند! در صورتی که محتواهایی که به اشتراک گذاشته‌اید جذاب و متناسب با اصول روانشناختی باشد قطعا مخاطبین شما آگهی‌های شما را با دوستان و خانواده‌هایشان به اشتراک می‌گذارند؛ در این صورت بازدید آگهی شما افزایش پیدا می‌کند.

مقاله‌های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

[estimation_form form_id="8"]

درخواست خرید

درخواست خود را ثبت کنید با شما تماس میگیریم

دانلود دمو اپلیکیشن

اپلیکیشن های مشتری و مدیر را دانلود و مشاهده کنید