دسته بندی نشده

تفاوت بین Photoshop و Illustrator چیست؟

تفاوت بین Photoshop و Illustrator(تفاوت فتوشاپ و ایلوستریتور)

Adobe Photoshop و Adobe Illustrator دو برنامه گرافیکی بسیار محبوب Adobe هستند. اگر روی یک پروژه جدید کار می کنید، ممکن است به سختی بفهمید که کدام یک از این دو برنامه برای شما بهتر عمل می کند، زیرا در ظاهر بسیار شبیه به هم به نظر می رسند.

ما برخی از تفاوت های اصلی بین Illustrator و Photoshop را جمع آوری کرده ایم تا به شما در شروع کار کمک کنیم.

Adobe Illustrator چیست؟

Adobe Illustrator یک نرم افزار ویرایش پیشرفته و بر اساس بردار است که برای ایجاد لوگو، فونت و… استفاده می شود. برخلاف فتوشاپ که از فرمت مبتنی بر پیکسل استفاده می کند، ایلاستریتور از ساختارهای ریاضی برای ایجاد گرافیک برداری استفاده می کند.

ایلوستریتور-Adobe Illustrator-تصاویر برداری

 وکتور در ایلوستریتور چیست؟

به جای یک خط پیکسل، از دو نقطه به هم متصل شده توسط یک الگوریتم کامپیوتری تشکیل شده است.

 به دلیل وکتورها، Illustrator اغلب برای ایجاد لوگو یا هر چیزی که ممکن است نیاز به چاپ یا نمایش در اندازه های مختلف داشته باشد استفاده می شود.

مزایای نرم افزار Adobe Illustrator:

یک گرافیک برداری هرگز کیفیت خود را از دست نمی دهد اگر بزرگ یا کوچک شود.

Illustrator همچنین به شما خروجی چاپ بهتری می دهد زیرا به وضوح وابسته نیست.

Adobe Photoshop-فتوشاپ

معایب نرم افزار Adobe Illustrator:

نمی توان به راحتی از آن برای اصلاح تصاویری که از قبل ایجاد شده اند استفاده کرد، زیرا فیلترها و ابزارهای ویرایش تصویر محدودی در دسترس شما هستند.

Adobe Photoshop چیست؟

Adobe Photoshop یک برنامه عالی برای اصلاح تصاویر یا گرافیک های از قبل ایجاد شده مانند عکس ها است و محبوب ترین برنامه Adobe است.برای ویرایش عکس ها فتوشاپ بهترین است، زیرا شامل تعداد زیادی فیلتر، جلوه های ویژه و ابزارهای منحصر به فرد است.

تفاوت بین Photoshop و Illustrator(تفاوت فتوشاپ و ایلوستریتور)
فتومونتاژ

مزایای نرم افزار Adobe Photoshop:

فتوشاپ همچنین یک انتخاب محبوب برای گرافیک های وب، ویرایش عکس و طراحی است زیرا این پروژه ها در اندازه ثابت باقی می مانند.

 یکی دیگر از مزایای بزرگ فتوشاپ این است که می توانید کنترل کامل پروژه های خود را داشته باشید، زیرا می توانید پیکسل به پیکسل گرافیک خود را ویرایش کنید.

تفاوت بین Photoshop و Illustrator(تفاوت فتوشاپ و ایلوستریتور)

معایب نرم افزار Adobe Photoshop:

گرافیک‌های شطرنجی یا بیت مپ در فتوشاپ ایجاد می‌شوند و این گرافیک‌ها گاهی اوقات می‌توانند کمی ناهموار به نظر برسند، زیرا تصاویر شطرنجی از مربع‌های رنگی منفرد تشکیل شده‌اند که به عنوان پیکسل شناخته می‌شوند.

همه چیز در فتوشاپ فقط یک سری پیکسل است، بنابراین اگر چیزی را کم یا زیاد کنید، ممکن است خیلی سریع کیفیت خود را از دست بدهد. rgb یا cmyk

استفاده از فتوشاپ و ایلاستریتور با هم

برخی افراد ترجیح می دهند از یک نرم افزار استفاده کنند، اما گاهی اوقات بهتر است از Photoshop و Illustrator با هم استفاده شود

. برای مثال، ممکن است لازم باشد متنی را به تصویری که باید ویرایش کنید اضافه کنید. شاید لازم باشد یک واترمارک به یک عکس برای وبلاگ خود یا روی یک تصویر برای نمونه کار خود اضافه کنید. بهتر است در فتوشاپ هیچ متنی به یک تصویر اضافه نکنید زیرا ممکن است تغییر شکل دهد، بنابراین انتقال عکس ویرایش شده به Illustrator و سپس افزودن متن در آنجا بهترین نتیجه را به شما می دهد.

مقایسه سریع فتوشاپ و ایلاستریتور

و در آخر…

یک برنامه قطعا بهتر از دیگری نیست، آنها فقط کاربرد متفاوت دارند. درک فتوشاپ در مقابل ایلوستریتور به شما کمک می کند تا تصمیم بگیرید که کدام نرم افزار برای پروژه بعدی شما بهترین است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *