فرض کنید شما یک فردی هستید که دارای سایت میباشد و از این راه قصد افزایش فروش محصولات و یا رونق کسب و کار را دارد. برای رسیدن به این هدف باید سایت شما توسط مردم دیده شود. به این منظور باید سایت شما دارای رتبه بالا در گوگل باشد تا سایت شما در صفحه اول نتایج جستوجو نمایش داده شود. جهت نمایش کسب و کار شما در صفحه اول گوگل باید سایت شما دارای سئو مناسب و بهینه باشد. مراحل زیادی برای انجام سئو وجود دارد که هر کدام از آنها باید به ترتیب و به درستی انجام بگیرد. قطعا این سوال برایتان بهوجود میآید، که راه های انجام سئو چیست؟ در ادامه به روش های انجام سئو که شامل تحقیق کلمات کلیدی، متا تایتل مرتبط با موضوع، URL مرتبط ونحوه ارتقا سرعت سایت است اشاره خواهیم کرد؛ لطفا با ما همراه باشید.
سئو چگونه انجام میشود؟
قطعا اگر به دنبال افزایش فروش محصولات یا خدماتتان به وسیله سایت هستین باید بهینه سازی سئو را در راس کار خود قرار دهید. بهینه سازی سئو کمک می کند تا سایت شما رتبه کافی را در بین دیگر سایت ها کسب بکند و در صفحه اول نتایج جست و جوی گوگل به کاربران نشان داده شود. به صورت کلی منظور از سئو به کارها یا تکنیک هایی گفته می شود که به بهینه سازی وب سایت شما برای موتور های جست و جو کمک می کند. برای پی بردن به پاسخ سوال “سئو چگونه انجام می شود” لطفا این مقاله را تا اخر مطالعه کنید.
تحقیق کلمات کلیدی(keyword research)
جالب است بدانید که حدودا 50 درصد از مردم به صفحات فراتر از صفحه اول نتایج گوگل نمی روند پس بسیار مهم است که کلمات کلیدی مناسبی را انتخاب کنید. در این مورد باید مرتبط ترین کلمات کلیدی در مورد سایت شما شناسایی و انتخاب شود. ابزارهای مختلفی وجود دارد که میتوانید از آنها برای شناسایی کلمات کلیدی استفاده کنید تا یک شناسایی درست و اصولی راجب کلمات کلیدی داشته باشید. این ابزارها شامل :
- Google search
- Google Keyword Planner
- Google Trends
- Alexa pro
می باشد. هنگامی که اقدام به تحقیق کلمه کلیدی میکنید، به دو مورد: 1. کلمات کلیدی طولانی و رقابت پذیری کم 2. تکمیل خودکار گوگل، توجه داشته باشید. مورد اول در کشور ما کمتر مورد توجه قرار میگیرد ولی یکی از مهم ترین راهها برای دریافت ترافیک بیشتر سایت میباشد. مورد دوم نیز، یکی از ابزارهای بسیار مهم گوگل است که هنگام تایپ برای جست وجو یک موضوع ادامه موضوع را به صورت پیشنهاد به شما نشان میدهد. توجه به این موارد به شما برای پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب کمک میکند و شیوههای مختلف انجام سئو میباشد.
بهینه کردن تگ های عناوین
بعد از رتبه گیری سایت و ظاهر شدن آن در صفحه اول نتایج جستوجو، عنوان اولین، موردی است که مورد توجه کاربران قرار میگیرد. باید توجه داشت که عنوان شما شامل کلمات کلیدی و کانونی باشد که برای رتبه بندی موتور های جستوجو بسیار مهم میباشد. یکی از مواردی که باید به آن توجه داشت، این است که عنوان شما باید منحصر به فرد باشد و باعث جلب توجه کاربران شود، همچنین تگ عنوان شما باید شامل نام سایت شما نیز باشد.
متا تایتل(meta titel) مرتبط با موضوع
متا تایتلها بسیار حائز اهمیت هستند. آنها باید دارای تعداد کاراکترهای مشخص بوده و همچنین شامل توضیح مختصر کل مقاله شما باشند(مختصر و مفید). درست است گوگل در سال 2009 اعلام کرد که متا تایتلها اهمیت بسیاری در الگوریتم رتبه بندی ندارند ولی باعث افزایش کلیک کاربران میشوند. پس توجه به تولید و انتشار متا تایتلهای مناسب در مقالات جدید شما بسیار مهم و یکی از شیوههای انجام سئو میباشد.
آنالیز رقبا
یکی از روشهای ایجاد سئو مناسب و دقیق برای سایت شما استفاده از آنالیز ایدههای جذاب رقیبهایتان است. شما با استفاده از آنالیز ایدههای ناب رقیبهایتان و بهبود دادن آنها میتوانید سیلی از مشتریان را به سمت خودتان سوق دهید. بنابراین آنالیز رقیبهایتان را دست کم نگیرید و چرخ را از اول اختراع نکنید. بهبود ایدههای از قبل موجود هم کار شما را آسانتر میکند و هم مشتریان شما را افزایش میدهد.
مراحل انجام بهینه سازی سئو داخلی
مواردی که در بالا ذکر شد، بسیار باارزش هستند ولی گوگل پیشرفتهتر و باهوشتر شده است؛ بنابراین باید محتواهای شما شامل اطلاعات جدید و درست و در عین حال تک باشد. موارد دیگری نیز باید به محتواهای خودتان اضافه کنید. مانند :
ارائه اطلاعات ارزشمند
ساختار سایت اصولی
ریسپانسیور بودن سایت
به روزرسانی مدام سایت
مراحل انجام بهینه سازی سئو خارجی
یکی از شیوههای انجام سئو لینکسازی مناسب میباشد. لینکسازی سایت شما باید به درستی و اصولی انجام شود. لینکهایی که در محتوای خود قرار میدهید و یا لینکهای خارجی که به سایت شما وارد میشود باید قابل اعتماد باشند. چنانچه سایتهای نامعتبر به سایت شما لینکدهی شوند رتبه سایت شما پایین خواهد آمد. (جهت آشنایی بیشتر با انوع سئو به مقاله سئو چیست و چه اهمیتی دارد مراجعه کنید).
URL مرتبط در مراحل انجام سئو
یکی دیگر از شیوههای انجام سئو، انتخاب URL مناسب است. URLهایی که مینویسید باید مرتبط با موضوع مقاله خودتان باشد و موضوع مقاله شما را در چند کلمه خلاصه کند. شما باید URL خودتان را به نحوی تنظیم کنید که برای کاربران و موتورهای جستوجو قابل درک باشد، اگر از کلمات نامشخص و ناواضح استفاده کنید برای کاربران جذاب نمیشود؛ بنابراین افراد کمتری روی مقالات شما کلیک میکنند.
نوشتن توضیحات Alt برای تصاویر
این توضیحات یکی از راههای انجام سئو میباشد و بسیار حائز اهمیت است. یکی از دلایل اهمیت Alt این است که اگر تصویر در سایت لود نشد توضیح آن نمایش داده شود و به کاربر مفهوم را انتقال دهد و همچنین به خزندههای موتورهای جستوجو این امکان را میدهند که بتوانند عکس را به خوبی ایندکس کنند.
ارتقا اصولی سرعت سایت در شیوههای انجام سئو
طبق آماری که گوگل در سال 2010 ارائه کرد؛ سرعت بالای سایت در دستور الگوریتم رتبهبندی سایتها قرار گرفت! پس سرعت زیاد سایت شما یکی از شیوههای انجام سئو بهینه میباشد. علاوه بر الگوریتم رتبهبندی اگر سرعت سایت شما کم باشد و کاربران بخواهند وارد سایت شما شوند؛ بدون شک سریعاً از سایت شما خارج شده و در نتیجه بازخورد منفی شامل سایت شما میشود.
طراحی سایت زیبا و کارآمد به همراه سئو بهینه و حرفه ای نیازمند یک گروه حرفه ای است که به شما این بستر را فراهم کنند تا کسب و کار خود را رونق دهید. تجربه کافی در این زمینه حرف اول را میزند که گروه نرم افزاری اینوه با دارا بودن سابقه طلایی در این زمینه در طی سالهای طولانی به شما این امکان را میدهند تا با طراحی سایت و بهینه سازی سئو کسب و کار خود را گسترش دهید.