آیا می دانید برندینگ چیست؟ فرض کنید قصد خرید یک محصول را دارید و در ذهن خود دنبال یک محصول خوب و ایده آل می گردید. اولین چیزی که به ذهن شما بی اختیار می رسد چه می تواند باشد؟ بی شک انواع برند های آن محصول می باشد. در واقع برند فعالیت ها، خدمات و محصولات یک است که مورد توجه شما قرار می گیرد. حال اگر بخواهید یک برند برای خود داشته باشید علاوه بر آنکه کیفیت و فعالیت های عملی شما که باید شامل برند شما باشد، باید احساسات مثبت مخاطب خود را نیز به نوعی با برند خودتان برانگیخته بکنید.
تعریف برندینگ چیست؟
برای ایجاد یک برند می توانید به تاریخچه تشکیل و یا هویت کار خودتان اشاره بکنید که شما را بتواند از رقیب ها و محصولات مشابه در بازار متمایز کند. برندسازی یعنی آماده کردن ذهن مخاطب خود با توجه به احساسات مخاطب و امکانات فیزیکی محصول ها در جهت ایجاد تجارت کسب و کار خودتان. فرایند برندینگ شامل لوگو، برچسب، طراحی بصری می باشد.
تفاوت برندسازی و بازاریابی چیست؟
تعدادی از مردم فکر می کنند که برندسازی همان بازاریابی می باشد! در حالی که ما به شما می گوییم اینگونه نیست. بازاریابی و برندینگ دو مفهوم کاملا متمایز هستند که با همدیگر می توانند کمک بسزایی دررشد کسب و کار شما داشته باشند. حال ممکن است برایتان این سوال پیش بیاید که تفاوت این دو مفهوم چگونه مشخص می شود؟
بازاریابی شامل تاکتیک ها و استراتژی های فروش می باشد که باعث تقویت نقاط مثبت محصولات و خدمات مشتریان می شود. امابرندسازی باعث ایجاد هویت کسب و کار و همچنین ایجاد اعتبار در بازار می شود.
برندسازی مزایای زیادی دارد که چند مورد از با اهمیت ها را اشاره می کنیم:
- تاثیر مثبت بر روی ذهن مشتریان برای تصمیم به خرید محصولات شما
- ایجاد یک نام تجاری معتبر در بازار
- نوعی یادآوری محصولات شما در ذهن مشتریان
- تسریع در بازاریابی
- برندسازی به شما کمک می کند تا نیروی کار ماهر پیدا کنید
مقاله پیشنهادی: نرم افزار CRM چیست؟
چگونه یک برند بسازیم؟
بعد از توضیحات دانستید برندینگ چیست؟ در مورد برندسازی یکی از اصلی ترین سوال ها این خواهد بود که چگونه یک برند معتبر بسازیم؟ ایجاد یک برند موفق نیازمند یک فرایند دقیق و منظم می باشد که از چند قسمت تشکیل یافته است:
برای برند خود داستان بسازید
تولید یک داستان کوتاه و تاثیرگذار یکی از راه های متمایز کردن برند می باشد. این داستان باید به نوعی باشد که ارزش ها، هویت وتفاوت های برند شما را به خوبی به مشتری انتقال دهد.
به آوا و لحن برند خود توجه کنید
برای انتخاب آوا و لحن برند باید به چند مورد توجه بکنید ابتدا باید شناخت کافی در مورد مخاطب های خود داشته باشید که چه نوع علایق و سلیقه هایی دارند، سپس می توانید برند خود را با صفات انسانی تعریف کنید به عنوان مثال اگر یک کسب و کاری دارید که بیشتر با شرکت های بزرگ سر و کار دارد باید از اسامی که رسمی هستند استفاده کنید و یا بلعکس اگر محصولات کودکانه ارائه می کنید می توانید از لحن های کودکانه و عامیانه استفاده کنید. بعد از این موارد برند خود را با برند های دیگر رقیب ها در بازار کار مقایسه کنید در صورتی که برند صفاتی مانند خاص و متمایز بودن از بقیه رقیب های شما را داشت، می توانید برندتان را نهایی کنید.
توسعه برند با طراحی بصری
ایجاد برند به کمک هویت بصری مشخص و منسجم که شامل عناصر گرافیکی، لوگو، رنگ ها و تایپوگرافی است به شما کمک می کند تا ارتباط موثر با مخاطب خودتان داشته باشید. این ارتباط موثر به شما در انتقال ارزش ها و پیام ها به صورت مستقیم و همچنین قابل فهم کمک می کند. طراحی بصری در توسعه برند دارای اهمیت زیاد از جمله 1.ایجاد ارتباط احساسی 2. انتقال پیام ها و ارزش ها 3.ایجاد هماهنگی و انسجام است.
فرایند برندسازی یا برندینگ چیست؟
برای برندسازی یک مسیر راحت و آسان برایتان تعریف کرده ایم پس لطفا با ما همراه باشید
طراحی وب و حضور در شبکه های اجتماعی
50 درصد از کاربران اینترنتی برای نظردهی به یک کسب و کار وجود وب سایت های اینترنتی جهت انجام امور خود در نظر می گیرند چرا که باعث سهولت درانجام کار ها وتسریع روند خرید می شود. همین امر باعث می شود تا ایجاد یک برند با طراحی بصری مناسب به تجارت شما کمک شایانی بکند.
بر اساس یک تحقیق که در سال 2022 اکثر آگاهی ها در مورد یک برند در شبکه های اجتماعی رخ می دهد. بنابراین می توانید عکس لوگو خود در نمایه صفحات اجتماعی بگذارید و به شناخته شدن برند خود کمک کنید. به عنوان مثال اگر یک فردی در شبکه های اجتماعی تبلیغات محصول شما را مشاهده بکند و پس از مدتی اسم شرکت یا برند شما را فراموش بکند، می تواند از طریق رنگ و لوگو پیج شما را مجددا پیدا بکند.
کمپین های تبلیغات
جالب است بدانید 33 درصد از کسب و کارهای موجود در جهان برای جذب مشتری وتبلیغ برند خود از تبلیغات چاپی و یا دیجیتالی استفاده می کنند. البته ناگفته نماند که تبلیغات شما باید با توجه به نوع برند شما ایجاد شود به عنوان مثال اگر محصولات شما یک محصول دیجیتالی می باشد می توانید در سایت های اینترنتی و یا تلویزیون اقدام به تبلیغ بکنید.
طراحی محصول و بسته بندی
وقتی یک فردی از محصولات شما خریداری می کند آسان ترین راه نشان دادن تمایز برند شما به آن فرد بسته بندی محصولات شما خواهد بود. تولید بسته مناسب برای محصولات شما بهترین راه برای ایجاد تعامل با مشتریان شما است. با استفاده از طرح، رنگ و سایز مناسب بسته محصولتان می توانید برند خود را شناخته تر بکنید.
خدمات جانبی محصول
خدمات جانبی یک محصول اصلی ترین راه راضی نگه داشتن مشتریان شما می باشد. این گونه خدمات علاوه بر برندسازی محصولات شما باعث ایجاد رضایت و در نهایت پیشنهاد برند شما به دیگر افراد جامعه می شود. دستور العمل هایی که در قالب یک دفترچه یا به صورت مستقیم از شرکت شما برای یک محصول ارائه می شود باعث برندسازی مناسب محصول شما خواهد بود.
اسپانسر شدن و مشارکت در رویداد ها
به عنوان مثال در بعضی از شهرهای بزرگ جهان رویدادهایی در سطح شهرها ایجاد می شود که باعث اجتماع گروهی از مردم می شود. حال اگر برند شما حامی مالی آن رویداد های بزرگ شود باعث برندسازی و رشد کسب و کار شما شود.
حال با توجه به اینکه متوجه شدیم برندسازی چیست و چقدر در گسترش یک کسب و کار می تواند کمک کند. معقولانه هست که به دنبال ایجاد یک برند برای کسب و کار خودتان باشد. ممکن است این سوال پیش بیاید که از چه گروهی نرم افزاری می توانیم برای ایجاد برند شخصی کمک بگیرم؟! پاسخ شما پیش ماست. بی شک گروه نرم افزاری اینوه با تکیه بر تجارب چندین سال خود در این امر می تواند در این رراه یاری رسان شما باشد تا یک برندسازی اصولی و در عین حال حرفه ای داشته باشد.
راهنمای شروع برندسازی
دانستید که تعریف برندینگ چیست و چه تفاوتی با بازاریابی دارد. و با فرایند برندسازی آشنا شدید. اگر شما نیاز دارید تا شرکتی بتواند فرایند برندینگ کسب و کار شما را در جهت رشد و توسعه آن انجام دهد شرکت نرم افزاری اینوه در فرایند برندسازی می تواند برای کسب و کار شما انجام دهد این برندینگ می تواند از طریق طراحی سایت و سئو سایت باشد.