دسته بندی نشده

آموزش راه اندازی وبسایت

نحوه ساخت وبسایت

ممکن است مشتریان شما علاقه داشته باشند قبل از خرید و تماس با شما، با کسب و کار و خدمات و محصولات شما به صورت آنلاین آشنا شوند. شما برای این که دیده شوید بدون شک به یک وبسایت برای برند و کسب و کارتان نیاز دارید. در این نوشته سعی میکنیم نخستین مراجل ساخت وبسایت و نحوه راه اندازی وبسایت را به شما آموزش دهیم.

مقدمه راه اندازی وبسایت

فرقی نمیکند روش شما در اداره وبسایت چیست؛ ممکن است سایت شما فقط برای معرفی محصولاتتان باشد یا فقط برای معرفی شرکت و کسب و کارتان یا هردو. در هر صورت شما نیازمند انجام چند کار قبل از راه اندازی سایت خودتان هستید:

  • خرید و انتخاب دامنه برای وبسایت
  • تهیه میزبان یا هاست
  • تولید محتوا
  • ساخت وبسایت

در اینجا ترتیب زیاد مهم نیست ولی این 4 مورد پایه ای ترین نیاز های یک وبسایت هستند. در ادامه به تشریح و بررسی این موارد خواهیم پرداخت.

 

خرید و انتخاب دامنه برای وبسایت

نام دامنه شما باید نمایانگر کسب و کار، محصولات یا خدمات شما باشد. در این صورت مشتریان شما راحت تر میتوانند با جستجو در وب به سایت شما دسترسی داشته باشند. ممکن است مشتریان شما انتظار داشته باشند که نام دامنه شما دقیقا با نام کسب و کارتان یکی باشد.

همچنین نام دامنه شما برای ایمیل برند شما نیز استفاده خواهد شد. با اینکه میتوانید از یک سرویس ایمیل مثل gmail برای کسب و کارتان استفاده کنید ولی ارسال ایمیل از یک آدرس تجاری حرفه ای تر به نظر می رسد.

پس از انتخاب نام دامنه نوبت به انتخاب پسوند سایت شما میرسد. ما برای وبسایت ها دو دامنه .ir و .com را پیشنهاد میکنیم ولی شما میتوانید هر پسوندی را به انتخاب خود انتخاب کنید و ثبت کنید. برای ثبت دامنه کافی است از سایت های معتبر دامنه مورد نظر خود را جستجو کنید و در صورت آزاد بودن دامنه آن را خریداری نمایید.

برای دامنه های .ir ابتدا نیاز است در سایت ایرنیک nic.ir ثبت نام کنید شناسه ایرنیک دریافت کنید، سپس در سایت های ارائه دهنده دامنه میتوانید دامنه .ir ثبت کنید. همیشه به یاد داشته باشید دامنه خود را قبل از اتمام زمان تمدید کنید چون ممکن است در صورت عدم تمدید اشغال شود.

خرید هاست و میزبان

پس از ثبت دامنه نیاز است تا وبسایت خود را در یک فضای مشخص در اینترنت قرار دهید. میتوانید با جستجو، سایت های معتبر خرید هاست را پیدا کنید (بیشتر ارائه دهندگان دامنه ممکن است فروش هاست نیز داشته باشند).

هزینه هاست میتواند نسبت به امکانات آن مثل فضای هاست متغیر باشد. پس از خرید هاست نوبت به شروع کار میرسد.

 

محتوای وبسایت

هنگام تولید محتوا به نیاز های مشتری خود فکر کنید. به مواردی همچون نیاز ها و چیز هایی که به دنبال آن میگردند فکر کنید. این کار باعث میشود بدانید بخش های تشکیل دهنده وبسایت شما چه چیزهایی هستند و شامل چه چیزهایی میشوند. در نظر داشته باشید که بازدید کننده های وبسایت شما نیاز دارند چه عملیات یا اطلاعاتی در سایت مشاهده کنند و ساختار و محتوای سایت خود را نسبت به آن تنظیم کنید.

وبسایتی که از لحاظ زیبایی و ساختاری خوب ساخته شده باشد و کار با آن راحت باشد میتواند باعث درخشیدن هر چه بیشتر کسب و کار شما باشد. بهتر است مطالب و تصاویر سایتتان مرتبط با کسب و کارتان باشد تا به مشتریان کمک کند درک بهتری از خدمات و محصولات شما داشته باشند. این موارد کمک میکند تا مشتری احساس راحتی کرده و به خرید محصولات شما رغبت نشان دهد.

 

ساخت وبسایت

شما میتوانید وبسایت خود را با ابزارهای موجود راه اندازی کنید و یا ساخت و توسعه وبسایت را به یک فرد متخصص بسپارید. به این نکته توجه کنید که وبسایت باید همیشه به روز شود. نگهداری و به روزرسانی سایت مهم است پس هنگام راه اندازی سایت این نکته را مدنظر قرار دهید.

اگر در زمینه کسب و کار آنلاین اطلاعات کافی را ندارید بهتر است کارهای ساخت وبسایت و راه اندازی آن را به افراد متخصص بسپارید. یک توسعه دهنده وب میتواند سایت شما را به سرعت راه اندازی کرده و شما را در این مسیر و ساخت یک وبسایت موفق راهنمایی کند. استفاده از مهارت های یک فرد کاردان در این زمینه همچنین میتواند در زمینه های فروشگاه آنلاین و خدمات دیگر بسیار مفید باشد.

توجه به ریسپانسیو بودن وبسایت (قابلیت استفاده در صفحه نمایش های مختلف) و همچنین بهینه کردن سایت برای سئو (بهینه سازی برای موتورهای جستجو) یکی از نکاتی است که باید هنگام راه اندازی سایت در نظر بگیرید.

 

چند نکته در راه اندازی سایت

  • به نیاز های مشتریان خود توجه کنید و وبسایت خود را طبق آن نیاز ها شکل دهید
  • از افراد متخصص در این زمینه برای راه اندازی و هدایت در این مسیر کمک بگیرید
  • همیشه وبسایت خود را با مطالب جدید به روز نگه دارید
  • حتما اطلاعات تماس کسب و کار خود را (مثل موبایل و آدرس) در سایت قرار دهید

برای سفارش وبسایت برای کسب و کار خود در enove.ir میتوانید به اینجا مراجعه کنید!

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *