آیا می دانید قبل از داشتن یک وب سایت باید هدف و برنامه ریزی داشته باشید؟ به جرأت می توان گفت بدون هدف و برنامه ریزی، حداقل 70 درصد از انرژی و زمان شما هدر خواهد رفت. فرض کنید شما برای موفقیت کسب و کار خود، اقدام به راه اندازی یک وب سایت می کنید. آیا فکر می کنید بدون هدف و برنامه ریزی به نتیجه مطلوبی خواهید رسید؟ سخت در اشتباه هستید شما نیاز دارید تا برای وب سایت خود هدف تعیین کنید و اهمیت داشتن سایت را بدانید و سپس برنامه ریزی کنید، در ادامه این مطلب با تجربیات ارزشمندی آشنا خواهید شد که به شما کمک می کند تا بتوانید برای وب سایت خود هدف تعیین کرده و سپس به نتیجه مطلوبی برسید.
اهداف کسب و کار ها می تواند متفاوت باشند
اهداف کسب و کار نتایجی هستند که یک سازمان قصد دارد به آن دست یابد. این اهداف می توانند گسترده و بلند مدت یا خاص و کوتاه مدت باشند. این موارد توسط مدیران کسب و کار ها جهت ایجاد انگیزه، سنجش پیشرفت و بهبود عملکرد تعیین می شوند. اهداف هر کسب و کار ها در مقایسه دیگر کسب و کار ها متفاوت می باشند. در اصل،این اهداف یک مسیر کلی را برای رسیدن به مقصود فراهم می کنند.با این اهداف درادامه این مطلب بیشتر آشنا خواهید شد.
اهداف رایج از داشتن وب سایت
امروزه داشتن یک وب سایت به اندازه داشتن یک مغازه، دفتر یا شماره تلفن حیاتی است. جدیدا مشتریان از برندها خود انتظار دارند که محتوای آنلاین در مورد تجارت خود را داشته باشند؛ دیگر صبر کافیست، مشتریان شما به دنبال شما هستند! اگر صاحب کسب وکاری هستید که آن را وارد دنیای آنلاین نکرده اید، باید شروع کنید. بعد از فهمیدن دلایل، شما متعجب خواهید شد که چرا زودتر این کار را انجام ندادهاید.
برندینگ
برندینگ در دنیای دیجیتال یعنی ایجاد اعتماد. شاید فکر کنید این کار آسانی نیست ولی باید بگویم دنیای اینترنت مملو از اطلاعات، محتوا و محصولات رقیب است و مهم است که یک برندِ متمایز ایجاد کنید تا علامت خود را نشان دهید. مهم ترین قدم در برند سازی سایت، انتقال یک پیام خاص، برانگیختن احساسات و ایجاد اعتماد در بین بازدیدکنندگان می باشد. لطفا با ما همراه باشید تا بیشتر با اهداف داشتن یک وب سایت خوب آشنا شوید.
دیجیتال مارکتینگ
بعد از شناخته شدن برند نوبت به تبلیغات کسب و کار می رسد. در این میان می خواهیم شما با دیجیتال مارکتینگ آشنا کنیم؛ دیجیتال مارکتینگ چیست؟ به مجوعه ای از فعالیت های بازاریابی گفته می شود که با استفاده ازفناوری های جدید و اینترنت به منظور تبلیغ و فروش محصولات یا خدمات انجام می شود. همچنین استفاده ازدیجیتال مارکتینگ نه تنها وفاداری مشتریان فعلی را افزایش می دهد بلکه می تواند باعث جذب مشتریان جدید نیز شود. به یاد داشته باشید که حضور مشتری و اعتماد آنها به شما یک رکن اصلی در کسب و کار شما می باشد.
سئو
سئو یکی از بخش های دیجیتال مارکتینک محسوب می شود. شاید شما یک برند خوب داشته باشید ولی رعایت اصول برای دیده شدن درصفحه اول گوگل از موارد اصلی و مهم می باشد. به طور کلی هدف اصلی سئو جذب هدفمند مخاطب و بهینه سازی سایت شما می باشد. کسب و کار شما همیشه نیازمند بررسی و آنلایز می باشد تا همیشه جایگاه خود را به عنوان بهترین حفظ کنید. با بهینه سازی سایت خود و ماندن در صفحه اول گوگل نه تنها همیشه اعتبار خود را بین بازدیدکنندگان حفظ می کنید بلکه باعث ایجاد ذهنیت مثبت در دید کاربران آفلاین و آنلاین نیز می شوید.
بدون هدف
آیا می دانید هدف یکی از اصلی ترین مقوله ها در هر کاری هست؟ باید بگوییم که بی هدف بودن باعث هدر رفتن هزینه ها و زمان می شود. وب سایت ها بسته به اینکه مخاطب مورد نظر چه کسی باشد، اهداف متفاوتی دارند. برای بهره برداری بهینه از سایت و تبدیل آن به یک ابزار موثر برای کسب و کار شما نیازمند تعیین هدف می باشید. به یاد داشته باشید که تمامی کارهای شما در مورد کسب و کارتان بدون هدف بیهوده خواهد بود.
کمک به دارندگان پیچ ایسنتا
حضور فعال در شبکه های اجتماعی مخصوصا اینستا باعث دیده شدن بیشتر کسب و کار شما می شود. از سوی دیگر اگر فکر می کنید اینستا به خودی خود یک عامل موفق برای کسب و کار شما است، سخت در اشتباه هستید. چرا که داشتن یک وب سایت همراه فعالیت در اینستا می تواند باعث تقویت برند و جذب مخاطبین بیشتر شود. از آنجایی هم که اینستا پر بازدید ترین برنامه ها در جهان است؛ پس تبلیغ و کمپین های مشترک بین سایت و ایسنتا می تواند از به فروش و ارائه خدمات کمک شایانی کند.
تکمیل اعتبار کسب و کار
به نظر شما آیا وجود سایت در فضای مجازی باعث ایجاد اعتبار برای کسب و کار شما می شود؟ باید بگوییم اعتبار یک سایت درفضای مجازی به وجود محتوای حرفه ای، سئو، بازخود مشتریان می باشد. در کل اعتبار یک سایت از میزیان تعملات کاربران سنجیده می شود. اعتبار یک سایت با تلاش و کوشش به دست می آید و بعد آن درحفظ جایگاهی که با اعتبار به دست آمده حائز اهمیت می باشد. همچنین از مشاوران ما می تواند برای تکمیل اعتبار خود کمک بگیرید.
چرا برای وب سایت خود هدف تعیین کنیم؟
چگونه برای وب سایت خود هدف تعیین کنیم؟ مشخص کردن اهداف برای وب سایت نه تنها باعث ایجاد تمرکز و جهت دهی درست می شود بلکه دررضایت کاربران و موفقیت تاثیر بسیاری دارد. این اهداف به اشخاص کمک می کند که تصمیمات بهتر و موثری بگیرد و از هدر رفتن منابع وزمان جلوگیری کند. به عنوان مثال شما فرض کنید یک سایت دارید که می خواهید کسب و کار خود را سئو کنید. درقدم اول باید با هدف مشخص، استراتژی سئوی خود را تعیین کنید و سپس عمل کنید تا به نتیجه مورد نظر خود برسید؛ وگرنه منجرب به شکست و هدر رفتن زمان می شود. خلاصه هر کاری که بیهوده انجام شود، نتیجه ی مطلوبی هم نخواهد داشت. در ادامه این مطلب با همراه ما باشید تا در تعیین سرنوشت سایت خود سهیم باشید.
بدون برنامه ریزی و هدف حداقل 70 درصد انرژی شما هدر خواهد رفت
فرض کنید شما یک سایتی دارید که بدون هدف و هزار زحمت، توانسته اید تا حدی در رتبه بندی خوبی در گوگل قرار بگیرد، همچنین از شما خرید نیزمی کنند؛ از این موضوع خوشحال هم هستید. ولی کسب و کاری که بدون هدف و استراتژی انجام بگیرد در آخر بیهوده خواهد بود حتی اگر رتبه و فروش نسبتا خوبی داشته باشد. در آخر تمام کارهای شما بیهوده خواهد شد چرا که رقیبان شما همیشه در تلاش برای بدست اوردن بهترین رتبه و جایگاه در گوگل هستند.
افرایش اعتبار کسب و کار
اهداف در سایت ها باید شفاف و قابل اندازگیری باشند. هر کسب و کار نسبت به هدفی که دارد، می تواند ارزش های خود را تعیین کند. تعریف دقیق هدف و شفافیت درارتباطات باعث کمک به ذهنیت اعضای یک کسب و کار و رضایت مشتریان می شود. در کل اعتباریک کسب و کار در نوع اتباط با مشتریان، روش ها و در شیوه های مدیریت آن ها با مشتریان می باشد. به یاد داشته باشید که برای افزایش اعتبار سایت خود حتمی باید تیم کسب و کار خود را همواره برای رسیدن به اهداف جدید آماده کنید تا همیشه در این قسمت از رقبای خود جلو باشید.
کمک به پیشرفت کسب و کار
پیشرفت در کسب کار به وجود نمی آید مگر با تحلیل و آنالیز! تحلیل و آنالیزبازار کار خود و بررسی موانع و سختی راه به شما کمک می کند تا کسب و کار خود را به سطح بالاتری ارتقاع دهید. اما این دو عوامل تنها باعث پیشرفت شما نیست. به یاد داشته باشید که کنترل کیفی خدمات، بهبود ارتباط با مشتری و جلب رضایت آن ها از موارد مهمی هستند که در پیشرفت کسب کار شما سهیم می باشند. در کل پیشرفت کسب کار یعنی مجموعه عملکرد های هدفمند که منجرب بهبود روند کاری شما می شود.
کمک به فروش از طریق سئو و دیجیتال مارکتینگ
درعصر جدید امروزی، حضور قوی آنلاین برای موفقیت هر کسب و کار ها بسیار مهم است. با توجه به اینکه اکثریت قریب به اتفاق مصرف کنندگان قبل از خرید برای تحقیق در مورد محصولات و خدمات به اینترنت روی می آورند، برای هر کسب و کاری مهم تر از همیشه است که به طور مؤثر کسب و کار خود را از طریق سئو و دیجیتال مارکتینگ بازاریابی کنند. اینجاست که یک شرکت دیجیتال مارکتینگ و سئو می تواند نقشی حیاتی در کمک به فروش کسب و کار شما داشته باشد.
چه طور برای وب سایت خود هدف تعیین کنیم
چرا یک وب سایت می خواهید؟ “فقط به این دلیل” نمی تواند پاسخی در اینجا باشد. یکی از مهم ترین مراحل راه اندازی یک وب سایت، فکر کردن به هدف نهایی است. اگر ایجاد یک وب سایت یک سفر است، اگر روی مقصد نیز تمرکز نکنید، احتمالاً به جایی نخواهید رسید.در ادامه شما با نحوه ی تعیین اهداف وب سایت آشنا می کنیم تا بتوانید سایت خود را برای موفقیت بیشتر تنظیم کنید. پس با ما همراه باشید.
ابتدا بدانید به چه نوع سایتی نیاز دارید
در نظر گرفتن اهداف کسب و کار به شما کمک می کند تا در مورد ساخت و اجرای وب سایت خود تصمیمات بهتری بگیرید. داشتن یک وب سایت یک حرکت تجاری است. برای اینکه منطقی باشد، باید با اهداف تجاری شما گره خورده باشد. به عبارت دیگر، استراتژی وب سایت شما باید با اهداف کلی کسب و کار شما مرتبط باشد. این فرآیند ممکن است در ابتدا چالش برانگیز به نظر برسد، اما اگر با هدف کسب و خود شروع کنید، مسیر روشن می شود. از آنجا، می توانید اهداف بازاریابی دیجیتال و به طور خاص، اهداف وب سایت خود را مشخص کنید.
در صورتی که با نوع سایت ها آشنایی ندارید پیشنهاد می کنم مقاله انواع وب سایت را مطالعه کنید.
انواع اهداف را بشناسید
وب سایت ها معمولا اهداف متفاوتی را نسبت به نوع کسب وکار خود را دنبال می کنند. توجه داشته باشید که اهداف را می توانیم به دو قسمت تقسیم بندی کنیم؛ یکی اهداف بلند مدت و دومی اهداف کوتاه مدت. برخی اهداف ثاثیرش زود نمایان می کنند و برخی هم زمان میبرد تا تاثیر مورد نظرشان را بر کسب و کار شما نمایش دهند. وقت آن رسیده است که بفهمید اهداف وب سایت شما چیست و چرا آنها مهم هستند. ما چند گام ساده و اهداف مثالی را برای شروع شما جمع آوری کرده ایم تا بتوانید وب سایت خود را به موفقیت بلندمدت و کوتاه مدت تبدیل کنید.
اهداف کوتاه مدت
اهداف کوتاه مدت برای وب سایت ها نسبت به نوع کسب و کاری که دارند می تواند متفاوت باشد، اما به طور کلی این اهداف کوتاه مدت را می توان به موارد زیر اشاره کرد که تاثیر بسیاری در رشد سایت شما را دارند؛ عبارتند از:
- بهبود مستمر طراحی و ظاهر سایت و تجربه کاربری
- افزایش بازدید کنندگان سایت
- تولید محتوای با کیفیت و حفظ سئو
- افزایش ارتباط با کاربران از طریق چت آنلاین و پشتیبانی
- جمع آوری آوری اطلاعات کاربران برای تعامل بیشتر و ارائه پیشنهادات و تخفیفات ویژه
این اهداف کوتاه مدت به شما کمک می کنند تا پایه ای قوی برای کسب و کار خود ایجاد کنید.
اهداف بلند مدت
اهداف بلند مدت وب سایت ها معمولا به تکنیک ها جامع و پایدار کسب و کارها و همچنین توسعه مستمر متمرکز می شوند. برخی از این اهداف بلند مدت می توان به موارد زیر اشاره کرد که در بلند مدت باعث رشد وب سایت شما می شوند؛ عبارتند از:
- تقویت مستمر برند و ایجاد یک طرح خوش درانظارعمومی
- بهبود سئو و حفظ رتبه در گوگل
- جمع آوری اطلاعات از سایت و تحلیل ترافیک سایت برای هدف خاص
- جمع آوری و تحلیل مستمرنظرات کاربران برای بهبود خدمات رسانی
این اهداف بلند مدت به سازمان ها و کسب و کار ها کمک می کنند تا بتوانند با توجه به تغییرات بازار و نیاز های کاربران، به صورت موثری عمل کنند.
چهار هدف اصلی و رایج برای داشتن وب سایت
فکر کردن در مورد هدف یک وب سایت، اولین قدم مهم برای ترسیم بقیه استراتژی دیجیتال شما است. هدف اصلی شما از وب سایت چیست؟ هدف اصلی من ایسنتاگرام است؟
در این مقاله، ما به بررسی چهارنوع رایج از اهداف وب سایت می پردازیم، نمونه هایی را هم به عنوان مثال اشتراک می گذاریم و شما را تشویق می کنیم که مکث کنید و در مورد هدف وب سایت خود فکر کنید.
فروش آنلاین
بگذارید با یک مثال شروع کنیم؛ شما فرض کنید دارای یک مغازه در بازار تبریز هستید و یک نفر دیگر نیز در همین بازار مغازه دارد ولی قصد ایجاد یک سایت جذاب را دارد. اندکی تعمل، به نظر شما کدام یک در فروش کالای خود موفقیت بیشتری را کسب خواهد کرد؟ خوب معلوم است نفر دوم چرا که علاوه بر فروش فیزیکی می تواند با همراه سایت فروش کلای خود را با کمک روش های دیجتال مارکتینگ گسترش دهد و در نتیجه فروش بیشتر و درآمد بیشتر. البته این مورد را هم گوشزد کنم که فروش و ارسال کالا و خدمات مورد نظر به کل جهان نیزامکان پذیر است ولی ایران تحریمه و شرایط و سختی خودشو دارد ولی گفتم که امکان پذیره.
برندینگ، اعتبار کسب و کار
هیچ کاری بدون تلاش نیست و همه کارها با تلاش بیشتر تبدیل به یک برند می شوند. برند شما ناشی از اعتبارو اعتماد شما از مشتریان ایجاد می شود. به عنوان مثال سایت دیجی کالا ویا دیگر سایت های موفق به عنوان یک نمونه برند موفق هست که علاوه بر اعتماد، اعتبار نیز دارد. در این صورت است که داشتن یک برند عالی همراه با داشتن یک وب سایت غوغا می کند و باعث پیشرفت کسب و کار یا خدمت موجود می شود. پس داشتن یک برند عالی در دید مردم از موارد مهم و برجسته است. ایرانی بودن یعنی اصیل بودن و ایرانی ها همیشه دنبال بهترین برند ها و عالی ترین محصولات می باشند.
سئو
بعضی سئو رو فقط استفاده از شبکه های مجازی می دانند ولی این مورد مهم را فراموش می کنند که سئو مجموعه ای از ابزارهای حرفه ای هست که باعث بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل می شود و همچنین افزایش فروش کالا می شود و با تکرار این روند اعتماد به وجود می آید. پس سئو نه تنها برای حفظ برندینگ مهم هست بلکه برای حضوردر صفحات اول گوگل نیز مهم است. پس همیشه کسب و کار خود یک سایت داشته باشید و به هیچ عنوان ایسنتاگرام را به عنوان سایت خود در نظر نگیرید و به عنوان یک ابزار از ابزار های سئو بدانید که باعث شناخته شدن کسب و کار یا خدمات شما در این برنامه نیز می شود.
از آژانس های سئو و دیجیتال مارکتینگ مشاوره بگیرید
ما مشتاق کشف فرصتهای بازاریابی جدید برای کسب و کارهای بلندپرواز هستیم که به دنبال برندینگ و ایجاد تأثیر هدفمند هستند. استراتژی های دیجیتال مارکتینگ ما به شما کمک می کند تا به راهبران کسب و کار خود تبدیل شوید و مهمتر از همه، همیشه ما در کنار شما هستیم. در صورت داشتن هر گونه سوال می توانید با مشاوران ما مشورت کنید تا بهترین روند برای کسب و کار شما را تحلیل کنیم و شما را از چالش های رو به رو آشنا سازیم. برای سفارش طراحی سایت یا آشنایی یا مشاوره سئو با کارشناسان ما در تماس باشید.