دسته بندی نشده

مسیر توسعه و برنامه نویسی اندروید

توسعه‌دهنده اندروید

هدف از این مسیر توسعه‌دهنده اندروید، یک راهنما و چشم انداز برای کسانی می باشد که می خواهند در مسیری درست و با انگیره بالا شروع کنند و مانع از سردرگمی در روند یادگیری شوند  خود را به یک توسعه دهنده اندروید تبدیل کنند.

راه های مختلفی برای توسعه برنامه های کاربردی برای اندروید وجود دارد. شما می توانید مسیر توسعه را بسته به زبانی که انتخاب می کنید،  ادامه دهید، که در این مسیر ها بایستی از

زبان های زیر استفاده کنید که عبارتند از :

  1. زبان زبان فلاتر(Flutter
  2. زبان زبان جاوا(Java)
  3. زبان زبان کاتلین(Kotlin)
 

نقشه راه کامل

این نقشه یک نسخه راهنمای کامل برای برنامه نویسان مبتدی اندروید می باشد که می خواهند در مسیری درست گام بردارند، لطفاً توجه داشته باشید که این مسیر، نظری بوده و ممکن است شما نظرات متفاوتی با نظرات ما داشته باشید.

مسیر توسعه

بررسی مسیر

در زیر ما اقدام به بررسی ، تفکیک ،پیوندها و منابع می کنیم تا علاقمندان به برنامه نویسی به یک توسعه دهنده اندروید تبدیل شوند.

انتحاب زبان

برای توسعه برنامه های اندرویدی می توانید از کاتلین یا جاوا استفاده کنید.

اگرچه می‌توانید از کاتلین و جاوا برای توسعه برنامه‌های اندرویدی بومی می شود، اما جدیدا فلاتر و کاتلین به روش ترجیحی برای توسعه برنامه‌های اندرویدی تبدیل شده. اگر از امروز شروع به یادگیری توسعه اندروید می کنید، کاتلین یا فلاتر باید زبان انتخابی شما باشد.

شروع برنامه نویسی

برای شروع توسعه اندروید ابتدا اندروید استودیو را نصب کنید و اصول کاتلین یا فلاتر را بیاموزید. ما همچنین برخی موارد مهم را در یوتیوب معرفی کردیم که می توانید برای مرور و یادیگری بیشتر کانال ما رو دنبال کنید.

سیستم های کنترل پروژه

سیستم‌های کنترل پروژه تغییرات شما را در پایگاه ثبت می‌کنند و به شما امکان می‌دهند نسخه‌های خاصی را بعداً فراخوانی کنید.از این سیستم ها نسخه‌های متعددی در دسترس هستند، اما Git رایج‌ترین آنها این روزها است.

 

در اینجا برخی از منابع برای شروع شما آورده شده است. با خیال راحت در گوگل سرچ کنید.

ساختن یک اپلیکیشن

بعد از این که برنامه اندروید استدیو نصب کردید، الان شما یک توسعه دهنده اندروید هستید و می توانید شروع به نوشتن اپلیکشن های خاص خود کنید.

مراحل ایجاد یک پروژه در اندروید استدیو عبارتند از :

  • یک پروژه اندروید جدید ایجاد می کنیم و سپس بر روی دکمه Finish زده و منتظرمی می مانیم پروژه باز شود.
  • حالا محیط اندروید استدیو ما آماده کد نویسی و انتشار اپلیکشن ها است که شما را به یک توسعه‌دهنده اندروید تبدیل کند:))

پایان

حال این نقشه راه را برای توسعه دهندگان اندروید تکمیل می کند. باز هم،این نقشه را به یاد داشته باشید و لیست خسته نشوید. فقط اصول اولیه را بیاموزید و شروع به کار روی پروژه ای کنید، بقیه آموخته ها در راه خواهند بود. موفق باشید.

منبع : roadmap

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *