راهنمای طراحی سایت

اهمیت لوگو سایت

تا حالا دقت کردین که برخی لباس ها تنها به خاطر برند شدنشان قیمت بسیار بالایی در مقایسه با اجناس هم تراز خود دارند. ولی ما وقتی لوگوی آن لباس را می بینیم دیگر نگران کیفیت آن نمی شویم و قیمت آن را نیز زیر سوال نمی بریم. حال ما در این مقاله به چرایی استفاده از لوگو و همچنین اهمیت لوگو سایت و تاثیرات آن خواهیم پرداخت.

دلایل داشتن لوگو

از دلایل داشتن لوگو میتوان به این نکات اشاره کرد که لوگو میتواند به سایت ما هویت بصری ببخشد. همچنین یک لوگوی خوب، که بتواند خود را در ذهن مخاطب ماندگار کند باعث افزایش شناخت برند و یا نام سایت ما خواهد شد. یعنی به تنهایی کار تبلیغات را نیز انجام می دهد. شناخته شدن نیز به همرا خود، اعتبار و اعتماد می آورد و اعتماد از اصلی ترین دلایل رونق یک کسب و کار می تواند باشد.

تاثیر یک لوگوی خوب در سایت

در میان انبوه سایت های موجود در بستر اینترنت داشتن یک لوگوی قوی میتواند باعث تمایز سایت شما از دیگر سایت های مشابه شود و اهمیت لوگو سایت را نشان دهد.

وقتی ما بخواهیم سایتی را راه اندازی کنیم بهتر است به لوگوی آن توجه زیادی داشته باشیم. چرا که اگر لوگوی یک سایت به اندازه کافی برای مخاطب جذاب باشد. و اگر بتواند اعتماد مخاطب را جلب کند توانسته نصف مسیر را طی کند. لوگو به تنهایی می تواند حس اعتماد، کیفیت و … را به مخاطب القا کند.

بیشتر بخوانید اهمیت طراحی سایت برای کسب و کار ها

بررسی چند لوگوی معروف

در دنیای لوگوها، هر رنگ و شکلی معنای خاصی دارد و به نحوی با مخاطب ارتباط برقرار می کند. در این قسمت از مقاله به بررسی چند لوگو معروف و اهمیت آن می پردازیم:

لوگوی اپل

دلایل داشتن لوگو -روند تغییر لوگو اپل

لوگو اولیه اپل که در سال 1976 طراحی شده بود تصویری از لحظه ی برخورد سیب به سر اسحاق نیوتن را زیر درخت به تصویر کشیده است؛ ولی در طول زمان تغییر و به شکل کنونی در آمد. رنگ هاای که از ابتدا تا به امروز بر روی لوگوی سیب مانند اپل  استفاده شده نشان از شفافیت و کارکشتگی می باشد. رنگ سفید سیب نیز نشان پاکی و سلامتی است. حتی گاز گرفتگی سیب نیز فلسفه ای در پشت سر دارد که در این مقاله به آن نمی پردازیم.

لوگوی ال جی (LG)

اهمیت لوگو سایت لوگو ال جی

همان طور که می بینید لوگوی شرکت ال جی به شکل یک چهره ی خندان در حال چشمک زدن است. چهره ی خندان لوگو بیان کننده ی شعار شرکت، Life’s Good یعنی زندگی خوب است می باشد. دایره موجد در لوگو نیز به معنای دوستی و استقامت است.

لوگوی آمازون

آمازون معروف ترین سایت فروشگاهی جهان، برای لوگوی خود از نام سایت استفاده کرده است. که در زیر آن فلشی قرار دارد که حرف  a ابتدای کلمه را به حرف z وصل کرده است. به معنای اینکه هر چیزی در آن موجود است. همچنین فلش در تصویر شبیه به لبخند است که به مخاطب حس مثبتی می دهد.

با بررسی سه لوگوی معروف می توان به این نتیجه رسید که هر سه لوگو تلاش کرده اند تا ویژگی ها و اهداف شرکت را در خود داشته باشند. همچنین تمام لوگو ها ساده و قابل فهم هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *