دیجیتال مارکتینگ

نحوه تجزیه و تحلیل مشتریان

فهرست مطالب

نحوه تجزیه و تحلیل مشتریان

تحلیل مشتری دقیقاً چیست و چرا مهم است؟

تحلیل مشتری چیست

6 مرحله موفیقت آمیز برای تجزیه و تحلیل مشتری هدف

مشتریان فعلی خود را تجزیه و تحلیل کنید

تجزیه و تحلیل مشتریان فعلی

یکی از ابزارهایی که می توانید با آن به تجزیه و تحلیل مشتریان خود بپردازید نرم افزار CRM است. اگر نمی دانید نرم افزار CRM چیست مقاله آن را مطالعه کنید.

از بازخورد مشتری استفاده کنید

از دیگر داده های شخص اول خود استفاده کنید

داده های شخص اول مشتریان

از دانش قبلی خود استفاده کنید

پرسونای مشتری یا پروفایل خریدار داشته باشید

پرسونای مشتری

از دیگر داده های شخص اول خود استفاده کنید

مشخصات جمعیتی مشتری

مشخصات جمعیتی مشتری

نقشه سفر مشتری را ترسیم کنید

نقشه سفر مشتری
  1. بررسی مراحل کلی خرید: بررسی مراحل خرید.
  2. نقاط تماس مشتری: شناسایی تمام بستره های که مشتری با برند شما تعامل دارد.
  3. درک احساسات مشتریان: درک از مشتری در هر مرحله چه احساسی و انتظاری دارد.
  4. بررسی و رفع مشکلات: در این بخش نیز بایستی درک کاملی از فرصت ها و رفع مشکلات داشته باشیم.

4 مزیت تجزیه وتحلیل مشتری برای کسب و کار ها

کاهش ریزش و افزایش حفظ مشتری

افزایش حفظ مشتری

بهبود محصول و خدمات

استراتژی بازاریابی خاص و هدفمند

طراحی سایت می تواند بخشی از یک استراتژی بازاریابی باشد.

استراتژی بازاریابی

افزایش فروش و درآمد

در چشم‌انداز رقابتی امروز، شما باید از استراتژی‌های مؤثر برای افزایش درآمد و پیشی گرفتن از رقبا استفاده کنید. افزایش درآمد به معنای فروش مؤثر خدمات است و شامل افزایش حجم فروش، بهینه‌سازی استراتژی‌های قیمت‌گذاری، بهبود حفظ مشتریان و کشف فرصت‌های جدید بازار می‌شود. قیمت‌گذاری نقش مهمی در این فرآیند دارد، زیرا قیمتی که برای محصولات یا خدمات تعیین می‌شود، مستقیماً بر درآمد شما تأثیر می‌گذارد. با استفاده از روش‌های قیمت‌گذاری مناسب، می‌توانید کسب‌وکار خود را به تعادل برسانید، حاشیه سود را بهینه کنید و درآمد خود را به‌طور مؤثر افزایش دهید.

افزایش فروش و درآمد

نحوه تجزیه و تحلیل مشتریان در سئو

سئو سایت یکی از روش های رایج برای جذب مخاطب است با استفاده از سئو می توان بازدید سایت و فروش را افزایش داد. مشتریانی که وارد سایت می‌شوند به انتهای قیف فروش نمی رسند و در نهایت از دست می روند.

اگر شما سئوی سایت خود را به شرکت نرم افزاری اینوه بپردازید تحلیل و آنالیز کاربران نیز بخشی از خدمات آن خواهد بود.

نحوه تجزیه و تحلیل مشتریان به اینصورت است که وب‌سایت به یکی از ابزارهای تحلیل سایت متصل می‌شود مثل گوگل آنالیتیکس سپس یک کارشناس مجرب در این زمینه به بررسی و تحقیق و تجزیه کاربران می پردازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

[estimation_form form_id="8"]

درخواست خرید

درخواست خود را ثبت کنید با شما تماس میگیریم

دانلود دمو اپلیکیشن

اپلیکیشن های مشتری و مدیر را دانلود و مشاهده کنید