آیا می دانید چرا باید سایت داشته باشیم؟ آیا می دانستید براساس آمار، داشتن سایت 80 درصد به فروش و افزایش کسب و کار شما کمک میکند؟ به عنوان مثال میتوانید با داشتن یک سایت حرفه ای برند یا محصول خود را در تمام نقاط جهان به تمامی ملت ها نشان دهید. درنتیجه اعتبار و شهرت جهانی در کمترین زمان ممکن را به دست آورید. برای انجام این کار باید ابتدا نحوه استفاده صحیح از وب سایت و چگونگی انتقال آن به کسب و کار خود را بدانید. در این مقاله به شما این اطمینان را میدهیم که بعد از مطالعه یک دید جامع و کامل از فواید داشتن یک سایت که شامل صرفه جویی در وقت شما و مشتری میشود را متوجه می شوید. بعلاوه نحوه تجزیه تحلیل دیتاها برای افزایش فروش را به دست بیاورید.
کمک به برندینگ و افزایش اعتبار سایت
امروزه با رقابتی شدن بازار کسب و کارها داشتن یک برند معتبر و متمایز یک قدم بزرگ در بهتر نشان دادن کسب و کار شماست. با توجه این موضوع استراتژی برند تاثیر گذار بر سئو بیش از هر زمان دیگری ضروری میشود.
هویت برند قوی امروزه برای هر کسب و کاری ضروری است. به خصوص اگر می خواهید یک برند معتبر و متمایز از رقابت در بازار ایجاد کنید. حال با توجه به مطالب داشتن یک سایت هدفمند میتوانید در این بازار پر رقابت تمایز ایجاد کند و باعث کسب اعتبار شود. و همچنین پاسخ به سوال چرا باید سایت داشته باشیم یکی از مهم ترین کارها می باشد.
افزایش سرنخ و فروش
یکی دیگر از دلایل اینکه چرا باید سایت داشته باشیم، افزایش سزنخ و فروش است. جالب است بدانید که حدود ۹۶% بازدیدکنندگان وب سایتتان حاضر به خرید نیستند. آنها به دنبال اطلاعاتی کارامد در رابطه با موضوع مورد جستجو به سایت شما رسیده اند. برای تبدیل بازدید کننده به سرنخ فروش باید این چند گام را اجرا کنید :
1. به صورت کاملا شفاف تفاوت و برتری خود را نسبت به رقبا بیان کنید.
2. فراخوان برای عمل غیرقابل چشم پوشی در سایت استفاده کنید مانند (landing page)
3. محتوای وب سایت شما باید برای بازدیدکننده ارزشمند باشد.
کسب بازدید کننده ارگانیگ و هدفمند
دیجیتال مارکتینگ
بیش از 81 درصد از مصرف کنندگان محصولات تمایل دارند تا اقلام مورد نیازشان را یکبار هم که شده در گوگل سرچ کنند، بلکه شاید فروشنده ای پیدا شود که همان کالا را با قیمت مناسب تر و یا با یک تخفیف شگفت انگیز خریداری بکنند. به گونه ای که از هر 10 نفر 6 نفر برای خرید کالای مورد نیازش یکبار هم که شده به اینترنت سر میزند.
مهم ترین ارکان اینترنت و فضای مجازی، وب سایت ها هستند که اکثرا کلیه خدمات آنلاین و فروش های آنلاین با آن انجام می باشد. روزانه میلیون ها نفر از وب سایت ها بازدید می کنند و برای کسب و کارها مربوط به آن سودآوری و کسب در آمد می کنند.
برای پاسخ باید بگوییم که شما در بازار آنلاین امروز که اکثر قریب به اتفاق تمامی مشاغل و کسب و کارها در آن حضور پیدا کرده اند، اگر وب سایتی برای خودتان نداشته باشید، به مانند این است که یک کانال مهم ارتباطی را هنوز برای خودتان راه اندازی نکرده اید.
افزایش بازدید کننده ارگانیک و هدفمند از طریق سئو
سئو یک روش مهم و موثر برای سایت شما در اینترنت می باشد. از طریق سئو می توانید مخاطب هدفمند جذب کنید؛ مخاطب هدفمند درصد فروش را بالا می برد.
در صورتی که نمی دانید سئو چیست پیشنهاد میکنم مقاله مربوط به سئو چیست را مطالعه کنید.
فواید داشتن یک سایت؛ کمک به دارندگان پیج اینستاگرام
امروزه اکثر مردم دنیا در شبکه های اجتماعی به ویژه اینستاگرام و فیس بوک فعالیت چشم گیری دارند. از این رو در ایران اینستاگرام یک بستر مهم برای خرید و فروش محصولات است. اما باید توجه داشت که مدیریت شبکه اجتماعی به خصوص اگر حجم زیادی از درخواست ها برای خرید محصول باشد، بسیار دشوار است. اما به هیچ عنوان جای نگرانی نیست زیرا داشتن یک سایت اصولی به شما کمک می کند که امر رسیدگی به فروش محصولاتتان آسان تر بشود زیرا فرایند پرداخت، انتخاب، تکمیل اطلاعات فردی، انتخاب نحوه ارسال بسته همگی به خریدار مکول میشود.
فواید داشتن یک سایت؛صرف جویی در وقت شما و مشتری
یکی از دغدغه های مشتری های شما اساسا کمبود وقت در خرید محصولات مورد نیازشان میباشد که خرید از سایت به آن ها کمک میکند تا حد الامکان در زمان خود صرفه جویی بکنند. از آنجایی که فرایند خرید محصول ساده تر و آسان تر میشود در زمان شما نیز صرفه جویی میشود.
فواید سایت در جمع آوری و تجزیه دیتاهای مشتریان
همانطور که میدانید در اکثر کسب و کار هایی که وجود دارند امکان وجود تخفیف در اعیاد و یا روز های مهم نیز هست که اطلاع رسانی آن به مشتری ها به دلیل نبود اطلاعات کافی از آن ها امکان پذیر نیست و یا بسیار دشوار است. زیرا یادداشت شماره تماس و اطلاعات از مشتری در هنگام خرید حضوری یک کار وقت گیر و البته دشوار میباشد. وجود سایت این مشکل را به راحتی برایتان حل میکند و به شما در جمع آوری دیتا های مشتری هایتان کمک بسزایی میکند.
همچنین به شما این امکان را میدهد که دیتاهای مشتریان را به راحتی تجزیه و تحلیل کنید. به عنوان مثال آیا یک محصول در یک بازه زمانی به چه مقدار فروخته شده یا کدام محصول دارای محبوبیت زیادی در بین یک رده سنی خاص دارد.
فواید داشتن یک سایت؛ کنترل روی محتوا را متمرکز و هدفمند میسازد
بد نیست بدانید محتوای هدفمند چیست؟ محتوایی که متناسب با تخصص سایت بوده و پاسخگوی واقعی نیاز مخاطبان سایت باشد. در صورتی که در همان ابتدای طراحی سایت، به اصول طراحی سایت و هدف سایت، توجه شود، کنترل روی محتوا متمرکز خواهد بود.
به دلیل اینکه سئو ایجاب می کند تا روی سایت تخصص داشته باشیم این موضوع کمک می کند تا محتوای هدفمندی را تولید کنیم. همچنین روی تخصص خود متمرکز شویم.
گوگل در یکی از الگوریتم های خود به نام (Helpful Content) به این موضوع اشاره می کند که تخصص داشته باشید. مثلا خیلی از کارفرمایان تلاش می کنند تا وب سایتی شبیه دیجیکالا داشته باشند در حالی که این یک اشتباه است زیر:
- اولا شما تلاش می کنید راهی که دیجیکالا چندین سال است که تلاش میکند در یک شب طی کنید.
- ثانیا نیروی انسانی شما بسیار کمتر از دیجی کالا است.
- ثالثاً خود دیجی کالا از زمانی که از حوزه تخصصی خود بیش از حد خارج شد بسیاری از رتبه صفحات خود را از دست داد.
- رابعا اصلا بیزینس پلن و استراتژی دیجیکالا با شما متفاوت است.
فواید داشتن سایت؛ یک مزیت رقابی اضافه میکند
طراحی اصولی و درست سایت می تواند به عنوان یک مزیت متمایز کننده در بازار کسب و کار شما باشد. متمایز بودن باعث می شود تا جذب مخاطب زیادی داشته باشید.
با ایجاد یک مزیت رقابتی سعی می کنید تا یک تجربه خوب در ذهن مخاطب بسازید و این تجربه خوب باعث می شود تا اسم ما در ذهن مخاطب پایدار شود در نهایت پس از مدت ها و بطور مرتب مخاطب به سایت ما سر می زند تا پاسخ دیگر سوالات خود را از ما بگیرد.
قابلیت متناسب سازی تجربه کاربری سایت را فراهم می کند.
تجربه کاربری در سایت باید متناسب با نیاز مخاطب باشد بطور مثال وقتی کاربری عبارتی مانند خرید گوشی موبایل را جستجو می کند صفحه ای که کاربر وارد آن می شود، مهم است که اول چه المان هایی در دید کاربر باشد تا در کمترین زمان ممکن به هدف خود برسید.
پس به جرعت می گوییم که هدف از تجربه کاربری، پاسخ سریع نیاز مخاطب و تامین هدف متمرکز است در اینصورت تجربه کاربری با نیاز و هدف مخاطب متناسب می شود و این اصل با دخالت سئو پر رنگ می شود.
پس دو اصل اساسی که سئو نقش زیادی را در آن بازی می کند متناسب سازی تجربه کاربری و محتوای سایت با نیاز و هدف مخاطب است.
خلاصه ای از فواید داشتن سایت
با توجه به مطالب بالا قطعا به این نتیجه که فقط = سایت کافی نیست و در کنار آن نیاز به سئو هم دارید. چون گفتیم سئو باعث می شود تا ترافیک ارگانیک جذب کنید و سپس لید را با تحلیل داده های کاربران افزایش دهید و در نتیجه شاهد فروش بیشتری در سایت خواهید بود.
از طرفی گفتیم سئو کمک می کند تا تجربه کاربری متناسبی با هدف و نیاز مخاطب داشته باشید و این در نتیجه منجر به صرفجویی در زمان مخاطب خواهد شد و نرخ تبدیل را افزایش می دهد.
اما سوال اینجاست که چگونه می توان سایت را سئو کرد؟ سئو یک نیاز تخصصی است و نیاز به یک متخصص با تجربه دارد. طراحی سایت و سئوی سایت یک تخصص برای مجموعه اینوه است اگر نیاز به یک سایت حرفه ای و سئوی حرفه ای دارید با پشتیبانی ما در تماس باشید یا به صفحه طراحی سایت و صفحه سئو سایت سر بزنید.