دیجیتال مارکتینگ

چگونه فروش خود را چند برابر کنیم؟

فهرست مطالب

چگونه فروش خود را چند برابر کنیم؟

قطعا الان به عنوان صاحب یک کسب و کار این سوال: چند برابر کردن فروش برایتان پیش آمده است همچنین پی بردن به روش های افزایش فروش شما را در اداره و افزایش فروش کسب و کارتان کمک بسیاری می کند. بنابراین شناخت درست مشتری، شناسایی نیازهای آنها، تبلیغات اصولی ، استفاده از فضای مجازی در افزایش فروش محصولات به شما کمک می کند. در ادامه به توضیح روش ها شگفت انگیزی می پردازیم.

چگونه و با چه روش هایی فروش خود را افزایش دهیم؟

امروزه به دلیل افزایش کسب و کارهای کوچک و خانگی توجه به روش های افزایش فروش محصولات بیش از پیش افزایش یافته است. راه های زیادی برای افزایش فروش محصولات وجود دارد که به چند تا از اساسی ترین، مهم ترین موارد آن در ادامه اشاره کرده ایم. امیداورم پس از مطالعه این مقاله یک دید کلی و اساسی نسبت به روش های افزایش فروش محصولات کسب بکنید.

افزایش فروش

1. شناخت درست مشتری

قبل از هرچیزی در یک کسب و کار باید مخاطب ومشتریان خود را به خوبی شناسایی بکنیم و بدانیم با چه گروهی از افراد سر و کار داریم. (برای این منظور لطفاً مقاله نحوه تجزیه و تحلیل مشتریان را مطالعه کنید) در اینجا منظورم از گروه افراد در واقع جنسیت، سن و همچنین اقشار مختلف مانند کارمند، دانشجو و یا سایر اقشار جامعه می باشد. برای شناخت و دسته بندی مشتری های خود می توانید بعضی معیارها مانند متاهل یا مجرد بودن آنها، میزان درآمد انها، تحصیلات و بقیه موارد با توجه به کسب و کار خودتان درنظر بگیرید. شناخت درست مشتری به شما کمک می کند تا بدانید چه امکاناتی به محصولتان اضافه و یا کم کنید و همچنین چه خدمات پس از فروشی ارائه بکنید تا باعث چند برابر کردن فروش شما شود.

2. شناسایی مشکلات و چالش های احتمالی مشتریان

مشکلات مشترک بین مشتریان خود را شناسایی کنید و سعی بر آن داشته باشید که آن را رفع کنید. زمانی که سعی بر آن دارید مشکل اصلی مشتریان خودتان را رفع کنید در واقع خدمات متمایز و با ارزشی را به آن ها ارائه می کنید و در نتیجه باعث موفقیت کسب و کار شما و چند برابر کردن فروش شما می شود. پس کلید اصلی موفقیت کسب و کار های بزرگ ارائه خدمات متمایز و با ارزش به مشتریان در جهت رفع مشکلات اساسی آن ها می باشد.

3. تبلیغات آفلاین

تبلیغات آفلاین از دیرباز یکی از روش های افزایش فروش می باشد که با توجه به کسب و کار خودتان می توانید از آنها بهره ببرید. مثلا اگر یک شرکت گرافیکی کوچک دارید می توانید با پخش کردن تراکت به افزایش فروش خود کمک کنید. همچنین اگر یک سالن آرایشی دارید می توانید با استفاده از بیلبورد های کنار خیابان کسب و کار خودتان را به جامعه معرفی کنید. البته باید توجه داشته باشید که با توجه به کسب و کار خودتان کدام روش جوابگوی مناسبی خواهد بود!

4. استفاه از مشتریان برای چند برابر کردن فروش

یکی از روش های افزایش فروش استفاده از مشتریان خودتان است! بله درست متوجه شدید، ارائه محصولات و خدمات مناسب و با کیفیت باعث تمایز شما بین دیگر کسب و کارها می شود. این کار باعث می شود که مشتریان، کسب و کار شما را به دیگران پیشنهاد کنند که در ادامه به آن ها اشاره خواهم کرد.

تبلیغات دهان به دهان

برای مثال شما برای خرید یک محصول از خانواده یا دوستان خودتان مشورت می گیرید طبیعتا محصولاتی که برایتان پیشنهاد می شود در صدر خرید شما قرار خواهد گرفت. به عبارتی وقتی یک فرد قابل اعتماد به شما یک محصول را معرفی بکند و از آن راضی باشد قطعا شما نیز آن محصول خریداری خواهید کرد به این روش تبلیغ دهان به دهان می گویند. ولی باید حواستان باشد که خدمات و محصولات شما دارای کیفیت مناسب باشد تا مورد تایید مصرف کنندگان و مشتریان شما شود. این کار باعث چند برابر شدن فروش محصول شما می شود با این تفاوت که هیچ هزینه ای برای شما نخواهد داشت.

تبلیغات دهان به دهان

بازاریابی ارجاعی

یکی از راه های افزایش فروش، بازاریابی ارجاعی می باشد. این بازاریابی به صورتی انجام می شود که شما برای مشتریان خودتان هدیه و با تخفیفی در نظر می گیرید تا مشتریان بیشتری با خودشان بیاورند. به عنوان مثال شما یک فروشگاه لباس دارید و برای بعضی از محصولات تخفیفی قرار داده اید به صورتی که اگرفرد A هنگام خرید تی شرت چند تی شرت اضافی به آشنایان یا دوستان خودش فروشد به فرد A تخفیف خواهید داد. به این صورت کسب و کار شما گسترش خواهد یافت.

تستیمونیال

براساس آمارهای به دست آمده نظرات 67 درصد بر روی مشتریان و کاربران تاثیر گذار است. به عنوان مثال : شما برای خرید یک محصول به یک وب سایتی مراجعه کرده اید. بعد از پیدا کردن محصول مورد نظر خودتان اولین کاری که انجام می دهید به قسمت نظرات کاربران مراجعه می کنید تا ببینید کیفیت محصول و خدمات پس از فروش آن سایت چگونه است. در صورتی که اکثر نظرات مثبت بود اقدام به خرید می کنید. پس یکی از راه های چند برابر کردن فروش نظرات مثبت مشتریان قبلی می باشد.

فروش لوازم مکمل یا cross-selling

فروش لوازم مکمل یا cross-selling

یکی از روش های افزایش فروش، فروش لوازم مکمل یا همان کراس سلینگ می باشد. این کار باعث راحتی مشتریان و حس خرید آسان را به آن ها به ارمغان می آورد. به عنوان مثال اگر شما دارای یک مغازه لباس فروشی باشید، می توانید در کنار فروش لباس هایتان اکسسوری های مرتبط با استایل لباس هایتان را نیز به فروش برسانید. این یکی از روش های افزایش فروش شما است.

5. فعالیت در شبکه های اجتماعی

جالب است بدانید طبق آمار 65 درصد از جمعیت کل جهان از اینترنت و 59 درصد از جمعیت کل جهان از شبکه های اجتماعی تا ژانویه 2023 استفاده می کنند. بر این اساس فعالیت اصولی و درست در شبکه های اجتماعی و اینترنت باعث افزایش فروش شما خواهد شد به گونه ای که در کل دنیا و نه تنها در یک اقلیم می تواند در چند برابر کردن فروش شما کمک بسزایی داشته باشد.

ساخت ویدیو

محتواهای زیادی در شبکه های اجتماعی و اینترنت تولید میشود مانند عکس و متن اما محبوب ترین آنها محتواهای ویدیویی هستند.ساخت و انتشار ویدیو 82 درصد از ترافیک های اینترنت را در سال 2022 داشته است. باید توجه داشت ساخت ویدیو ها باید سازگار با تمایلات مشتری های شما باشد و باعث رفع نیازها و چالش های آنها شود.

تبلیغات اینفلوئنسری

همانگونه که می دانید اینفلوئنسرها بیشترین بازدید را از صفحات خود دارند زیرا بیشترین دنبال کننده را دارند. شما می توانید در قبال پرداخت هزینه ای از آن ها درخواست تبلیغ محصولات خودتان را داشته باشید. با این کار می توانید به افزایش فروش خودتان کمک کنید.

6. قیمت گذاری مناسب

همانگونه که می دانید قیمت مناسب یکی از مهم ترین روش های افزایش فروش است. پیشنهاد می شود قیمت هایی که برای محصولات خودتان ارائه می دهید متناسب با کیفیت محصول خودتان باشد. همچنین قبل از قیمت گذاری قدرت خرید مشتریان خودتان را بسنجید و یک تحلیل کلی در رابطه با قیمت محصولات مشابه در کسب و کار های رقیب خودتان نیز داشته باشید.

7. فروش از راه گوگل

فروش از راه گوگل

گوگل به عنوان مجبوب ترین موتور جست و جو و یکی از بزرگ ترین شرکت های فناوری در جهان می باشد. بهتر است بدانید که تعداد کاربران فعال گوگل روزانه به 4 میلیارد نفر می رسد. این آمار شگفت انگیزی است!! شما می توانید با فعالیت در گوگل افزایش فروش انفجاری را تجربه کنید که در ادامه به چگونگی آن اشاره می کنیم.

ساخت سایت و آسان کردن فرآیند پرداخت

داشتن سایت یک مزیت رقابتی بسیار جذاب در انواع کسب و کارها می باشد( جهت ایجاد مزیت رقابتی سایت کلیک کنید). حالا اگر سایتی که دارید توسط یک گروه حرفه ای طراحی گردد مانند گروه اینوه که جذابیتی دو چندان خواهد داشت و باعث افزایش فروش شما خواهد شد، زیرا فرآیند خرید را آسان تر کرده و در زمان مشتریان شما صرفه جویی خواهد کرد.


مقاله مرتبط و مفید حتما مطالعه شود: تاثیر سایت بر کسب و کار


داشتن سایت ایده آل باعث می شود مشتریان شما هنگام خرید یک محصول توجه آنها همزمان درگیر محصول دیگر شده و لوازم های تکمیلی را نیز بخرند ( مانند کراس سلینگ) و با چند کلیک ساده خرید آنها تکمیل شود. علاوه برآن به دلیل آنکه از سایت می توان پرداخت آنلاین و بی دغدغه نیز داشته باشند، فرآِیند پرداخت را به مراتب برای آن ها آسان تر می کند.

تبلیغات در گوگل

همانگونه که می دانید یکی از راه های افزایش فروش تبلیغات در گوگل می باشد. فرض کنید در حال تحقیق در مورد انواع لپ تاپ هستید و یکباره توجه شما به تبلیغ لپ تاپ با قیمت مناسب جلب می شود و تصمیم به خرید می گیرید. گاهی بعضی از سایت ها مانند یکتانت این امکان را به شما می دهند تا فروش های گسترده داشته باشید. این کار باعث چند برابر شدن فروش شما خواهد شد و سایت شما بازدید زیادی نیز خواهد گرفت.

سئو و بهینه سازی سایت

بعد طراحی سایت به صورت ایده آل، مرحله داشتن سئو بهینه است. سئو بهینه باعث کسب رتبه بالاتر در نتایج جست و جوی گوگل می شود، بنابراین احتمال کلیک کاربران بر روی لینک های سایت شما نیززیاد می شود. رتبه بالا در در نتایج جست و جوی گوگل علاوه بر این موارد باعث کسب اعتبار و اعتماد در بین کاربران و مشتریان شما نیز می شود. این اتفاق به صورت مستقیم باعث افزایش فروش شما نیز می شود.

سئو و بهینه سازی سایت

برای داشتن سایت جذاب و کاربر پسند و همچنین سئو سایت نیاز به یک گروه حرفه ای دارید که تمام این موارد را برای شما به ارمغان بیاورند. (در صورت عدم آشنایی با سئو، مقالۀ سئو چیست را مطالعه کنید) گروه نرم افزاری اینوه با تکیه ر تجربیات چندین ساله خود و نیروی کار ماهر و جوان می تواند در این راه کمک حال شما شود. گروه نرم افزاری اینوه حس خرید راحت و آسان را به مشتریان شما هدیه می دهد.

مقاله های مرتبط

  1. نرم افزار CRM چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

[estimation_form form_id="8"]

درخواست خرید

درخواست خود را ثبت کنید با شما تماس میگیریم

دانلود دمو اپلیکیشن

اپلیکیشن های مشتری و مدیر را دانلود و مشاهده کنید