شیوه نامه UGC چیست و UGC مخفف چیست؟
شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که شیوه نامه UGC چیست؟ بهتر است بدانید که شیوه نامه UGC در واقع مخفف عبارت User Generated Content میباشد. امروزه استفاده از شبکههای اجتماعی و سایتها بسیار فراگیر شدهاست. نظراتی که درباره یک محصول یا خدمات در اینترنت پخش میشود، بسیار حائز اهمیت است. اهمیت این نظرات و بازخوردهایی که در اینترنت و یا شبکههای اجتماعی وجود دارد باعث ارتباط دوطرفه بین تولید کننده یا کسبوکارها و مصرف کننده میشود. اکنون ما قصد داریم در ادامه به مباحث ” اهمیت UGC چیست؟ ” و ” مزایای UGC چیست؟ ” بپردازیم؛ پس با ما همراه باشید.
اهمیت UGC چیست؟
UGC در واقع بستگی به نوع کسبوکار شما دارد. بیاید با یک مثال توضیح دهیم: فکر کنید شما یک شرکت بزرگ فولاد دارید که فروش شما اکثرا به برخی شرکتهای بزرگ دیگر است؛ در این صورت نمیتوانید به نظرات کاربران در شبکه اجتماعی، مانند اینستاگرام بپردازید. و یا بلعکس اگر شما یک آنلاین شاپ دارید، قطعا نظراتی که کاربران در مورد محصولات شما در کامنتها میگویند و یا به اشتراک گذاری محصولات شما توسط کاربران بسیار حائز اهمیت است.
همچنین باید بدانید که این نظرات همواره مثبت نیستند و ممکن است رقبای شما در صدد خراب کردن سابقه شما در شبکه اجتماعی باشند! برای جلوگیری از این کار باید حتما یک چهارچوب خاصی نیز در نظر بگیرید. ولی تعداد اندکی از انتقادات در نظرات کاربران واقعی شما، میتواند هم باعث اعتماد بقیه کاربران شود و هم باعث بهبود کیفیت خدماترسانی شما در پروسه آتی شود.
در مقوله “محتوای تولید شده توسط کاربر چیست؟ ” باید توجه کرد که UGC فقط و فقط کامنت و نظرات کاربران و مشتریان شما نیست!! بلکه اشتراک محتواهای شما، اختصاص لایک یا ستاره به محصولات شما نیز میتواند نمونهای از ” User Generated Content ” شما باشد.
اهمیت UGC برای مدیریت چیست؟
محتوای UGC برای مدیریت کسبوکار بسیار اهمیت دارد. برای دسترسی به یک محتوای تولید شده توسط کاربر، میتوانید از طراحی سایت استفاده کنید تا مشتریان شما با مراجعه به آن بتوانند نظرات و دیدگاههای خودشان را بگویند. همانگونه که اشاره شد، محتوای تولید شده توسط کاربران باعث افزایش اعتماد دیگر کاربران میشود. برای این کار باید دائما حواسمان به نظر کاربران باشد و آنها را مدیریت و تحلیل کنیم. بعد از تحلیل واکنشها و محتوای تولید شده کاربران، میتوان فهمید که انتظارات کاربران چیست و چه انتظاراتی از شما دارند. بعد از افزایش اعتماد کاربران به شما، قطعا فروشتان افزایش پیدا خواهد کرد.
مقالات مرتبط
اهمیت UGC یا محتوای تولید شده توسط کاربر برای کسبوکار چیست؟
یکی از اهمیتهای اساسی UGC بهبود سئو نیز، میباشد. زیرا تعاملاتی که در اینترنت بین کاربران صورت میگیرد باعث بهبود سئو میشود؛ چون توسط کاربران تولید شدهاست. محتوای تولید شده توسط کاربران باعث کاهش هزینههای بازاریابی و تولید محتوا میشود. از طرفی محتواهایی که توسط کاربران ایجاد میشوند، اعتماد جامعه به شما را افزایش میدهد. بنابراین باعث بهبود و ارتقا کسبوکار شما نیز میشود؛ اما باید توجه کنید که تولید محتوا توسط کاربران نیز باید کنترل شود. همچنین باید توجه کرد زمانی شیوه نامه UGC تاثیر گذار می شود که نحوه تجزیه و تحلیل مشتریان را بلد باشیم.
شیوه نامه UGC و مزایای UGC چیست؟
مزایای UGC بسیار گسترده است! ولی قبل از آن، به یک آمار اشاره کنیم. جالب است بدانید میزان اعتماد کاربران به تبلیغات یک کمپانی و یا کسبوکار 36 درصد میباشد. اما با توجه به آمار میزان اعتماد کاربران به UGC بسیار بیشتر از این مقدار میباشد. همچنین میزان اثر گذاری UGC بر روی کاربران و راغب کردن آنها به خرید یک محصول بسیار زیادتر است. از طرفی توجه به احساسات و توجه به خواسته کاربران باعث میشود که آنها نسبت به برند و کسبوکار شما دید مثبتی پیدا بکنند. به طور کلی میتوان مزایای UGC را به دستههای زیر طبقهبندی کرد:
- کاهش هزینه تولید محتوا
- افزایش اعتماد کاربران و مشتریها
- افزایش تعاملات در کسبوکارها
- کمک به بازاریابی
- کمک به برندینگ
- آشکارسازی پرسونای مخاطب
خب تا این قسمت، به مزایای UGC اشاره کردهایم و به سوال مزایای UGC چیست پرداختهایم. در ادامه به مبحث شیرین سئو و ارتباط آن با UGC میپردازیم.
آیا UGC برای سئو موثر است؟
با بررسی دقیق نظرات کاربران میتوان متوجه شد که نیاز اساسی و دغدغه کاربران چیست!! حتی میتوان به این نتیجه رسید که جامعه چه انتظاراتی از کسبوکارها دارد و علاقه مردم چیست!! بعد از آشکارسازی این موارد میتوانید در تولید محتواهای دیگر سئو از آن استفاده کنید. درنهایت باعث افزایش بازدید سایت و افزایش فروش میشود.
محتوای تولید شده توسط کاربر چیست؟ کمپین UGC چگونه است؟
منظور از کمپین UGC این است که کاربران یک برند، تبلیغات آن برند را انجام بدهند. حال چگونه؟ قطعا دیدهاید که برندهای مطرح جهان از کاربران خود درخواست کردهاند که هنگام استفاده از محصولات آنها عکس یا فیلم تهیه بکنند و به اشتراک بگذارند و برند اصلی را منشن یا تگ کنند! این کار باعث میشود تا خانواده و یا دوستان به صورت غیرمستقیم با آن برند و یا کسبوکار آشنا شوند و خرید انجام دهند.
پس از پی بردن به مفهوم ” شیوه نامه UGC و مزایا آن چیست؟ ” برای استفاده از UGC در کسبوکار خودتان، قطعا باید ابتدا یک سایت تهیه کنید تا کاربران در آن تعامل پیدا کنند. بعد از تعامل نیازمند تحلیل آنها هستید تا در سئو از آنها استفاده کنید. این کار نیازمند متخصصین ماهر در این زمینه است. گروه نرمافزای اینوه به شما در این مسیر با طراحی سایت زیبا و اجرای استراتژی سئو و همچنین بهینهسازی سایت شما برای موتور جستوجوی گوگل یاری میرساند. جهت ثبت سفارش طراحی سایت با وردپرس به لینک مورد نظر مراجعه کنید