دیجیتال مارکتینگ, راهنمای سئو

منظور از ترافیک ارگانیک چیست؟

فهرست مطالب

منظور از ترافیک ارگانیک چیست؟

اکنون در سال ²⁰²⁴ بیش از ۶۷٪ جهان به اینترنت دسترسی دارند و این بدان معنی است که در طی روز بازدیدکنندگان و کاربران در موتورهای جستجوگر وارد شده و درگیر سرچ و مشاهده اطلاعات هستند. هربار که این کاربران به طور طبیعی در نتایج با سایت و مطالبی که به وسیله سئو(SEO) در رتبه بالاتری قرار گرفته‌اند، روبه رو می‌شوند؛ به موفقیت وب‌سایت شما نیز کمک می‌کند. این درواقع همان ترافیک ارگانیک و طبیعی هست که به طور طبیعی و غیرپرداختی در موتورهای جستجو وارد می‌شوند. در امتداد مقاله در این مفهوم جالب از دنیای دیجیتال مارکتینگ(ترافیک ارگانیک چیست؟ و انواع ترافیک ارگانیک) بیشتر می‌پردازیم؛ پس برای افزایش دانش و اطلاعات‌تان در این زمینه، لطفا همراه ما باشید.

انواع ترافیک ارگانیک سایت

منظور از ترافیک ارگانیک چیست؟

تمام صاحبان کسب‌‌وکار برای افزایش فروش و گسترش بیزینس خود، نیازمند دسترسی هرچه بیشتر و بهتر در مدار مخاطبین خود دارند که در دنیای دیجیتال کنونی، این بازدید و دسترسی با نام ترافیک رواج یافته است. در میان انواع مختلف ترافیک‌ها، ترافیک ارگانیک و طبیعی از بهترین و پایدارترین روش‌های جذب بازدید کننده شناخته می‌شود.
حال اگر بخواهیم ترافیک ارگانیک را به زبانی شفاف‌تر و ساده‌تری بیان کنیم؛ می‌توانیم به مجموعه بازدیدکنندگانی اشاره کنیم که به طور طبیعی و بدون پرداخت هزینه مضاعفی در وب‌سایتمان با آن روبه‌رو می‌شویم.
حال یکی از سوالات این است که این نوع ترافیک از کجا عاید سایت ما می‌شود؟ از طریق موتورهای جستجوگر مانند گوگل، بینگ و یاهو؛ دقیقا از روش‌هایی که شما این مقاله را یافته و درحال خواندن آن هستید!
اکنون بیایید در رابطه با انواع دیگری از ترافیک‌ها نیز صحبت کنیم و علل انتخاب ترافیک ارگانیک به عنوان بهترین نوع آن، بپردازیم.

انواع ترافیک سایت

همانطور که اشاره شد، ترافیک به حجم بازدید وب‌سایتتان اشاره دارد؛ اما در مقابل سوال ترافیک ارگانیک چیست؟ با انواع ترافیک ارگانیک روبه‌رو می‌شویم:

ترافیک جست‌وجو

منظور از ترافیک جستجو، بازدیدکنندگانی هستند که به وسیله موتورهای جستجو وارد سایت ما می‌شوند. در این ترافیک نتایج طبیعی، از طریق عبارات کلیدی هم راستا و مرتبط با محتوای سایت، برای کاربران به نمایش گذاشته می‌شود. که این امر نشان‌دهنده بهینه سازی درست سایت و سئو است.

مزیت ترافیک ارگانیک

ترافیک مستقیم

در برخی مواقع کاربران آدرس وب‌سایت مورد نظر خود را می‌دانند و آن را به طور مستقیم در قسمت جستجو آدرس مرورگر خود وارد می‌کنند. این نوع ترافیک، اشاره به شناخت برند و وفاداری کاربران به وب‌سایت شما دارد. رواج نام دقیق سایت شما در میان کاربران، از اهمیت بالایی برخوردار است و بوک‌مارک شدن سایت یا جستجو مستقیم، نشانگر پیشرفت مثبت و ارتقای بیزینس شما است.

ترافیک شبکه های اجتماعی

منظور از ترافیک شبکه‌های اجتماعی، بازدیدکنندگانی است که از طریق پلتفرم‌ها و اپلیکیشن‌های اجتماعی مانند فیسبوک، اینستاگرام، توییتر و یا لینکدین وارد سایت شما شده‌اند و این مراجعه کنندگان تفسیری از تولید محتوای جذاب و قوی شما و اشتراک‌گذاری موثر تان در شبکه‌های مجازی دارد و این امر از روش‌های جذب‌ ترافیک بیشتر برای وب‌سایت شما است.

ترافیک ارجاعی

حتما شما نیز در سایت‌های مختلف با لینک سازی هایی روبه رو شده‌اید که شما را به سایت‌های مرتبط یا سایر سایت‌ها منتقل می‌کنند و یا پیشنهاد بازید می‌دهند.
ترافیک ارجاعی هم دقیقا همین است! که کاربران از سایت‌های دیگر وارد وب‌سایت شما می‌شوند و از طریق لینک‌های پیشنهادی با سایت شما مواجه می‌شوند. این نوع ترافیک از نشانه‌های اعتبار و شهرت سایت شما در دنیای آنلاین احتساب می‌شود.
حال بگذارید این جای مقاله یک ترافیک ارجاعی داشته باشیم! به یک مقاله بسیار کاربردی و مرتبط با محتوای کنونی ارجاعتان می‌دهم؛ پس حتما از مقالۀ مراحل انجام سئو و استراتژی سئو، دیدن کنید.

مزیت ترافیک ارگانیک

مزیت ترافیک ارگانیک چیست؟

همانطور که در بالا برایتان ذکر کردیم، ترافیک ارگانیک از بهترین ترافیک‌ها محسوب می‌شود. اما دلیل این حجم از محبوبیت و اهمیت چیست؟ بیایید باهم مزایای این ترافیک پایدار و پر اهمیت را بررسی کنیم.
هزینه کمتر و بلند مدت بودن:
برخلاف سایر روش‌های تبلیغاتی و جذب بازدیدکنندگان، ترافیک ارگانیک به سرمایه‌گذاری کمتری نیاز داشته و در درازمدت سودآورتر است.
اعتماد و اعتبار: این یک حقیقت است که شما خودتان، به عنوان کاربر به نتایج طبیعی با رتبه های بالاتر در مرورگر بیشتر اعتماد می‌کنید و هیچگاه به صفحات بعدی مراجعه نمی‌کنید!
بقیه کاربران نیز مانند شخص شما، به اینگونه وب‌سایت‌ها اعتماد بیشتری دارند و آن‌ها را معتبر تر می‌دانند.
پایداری: ترافیک ارگانیک می‌تواند با بهینه سازی های مداوم، وب‌سایت شما را دائما به مخاطبان و کاربران جدیدی نمایش دهد و جذب مخاطب را به طور طبیعی و مدوام برایتان انجام دهد.
هدفمند بودن: ترافیک ارگانیک به طور معمول شامل کاربرانی است که به دنبال محتوای بخصوصی هستند و احتمال تبدیل این بازدیدکنندگان به مشتری بسیار بالا است.

ترافیک ارگانیک یا پولی؛ کدام ارزشمندتر است؟

هر کدام از این ترافیک‌ها مزایا و معایب مختص خود را دارند. نمونه بارز ترافیک پولی، تبلیغات کلیکی است که از سریعترین راه‌های جذب مخاطبین است اما ارتباط مستقیمی با بودجه و میزان سرمایه‌گذاری شما دارد.
اما ترافیک ارگانیک علارغم زمان‌بر بودن، ترافیکی پايدارتر و کم‌هزینه‌تر است.
ولی بهترین انتخاب در سوال ترافیک ارگانیک چیست؟، مجموعه‌ای از هر دو روش است که به شما کمک می‌کند تا ترافیک و عملکرد سایتتان را ارتقا دهید و به حداکثر برسانید.

مزیت ترافیک ارگانیک

چگونه ترافیک ارگانیک سایت را افزایش دهیم؟

برای افزایش ترافیک ارگانیک سایت تان نیازمند یکسری استراتژی‌ها و تکنیک‌های بخصوصی هستید که در ادامه برایتان آورده‌ایم:
بهینه سازی محتوای سایت:
از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید و با افزودن محتوای ارزشمند و جذاب، مطمئن باشید با تلاش مستمر میتوانید در صفحات جستجو رتبه بالاتری کسب کنید.
افزایش سرعت بارگذاری سایت:
سرعت و عملکرد سریع در دنیای دیجیتال روز، از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه تجربه کاربری بهتری را برای مخاطبین ایجاد می‌کند و به جذب بازدیدکنندگان کمک می‌کند.
ایجاد بک‌لینک‌های باکیفیت:
ارجاع مخاطبین توسط سایت‌های معتبر می‌تواند اعتبار سایت شما را ارتقا دهد و موجب افزایش ترافیک شما شود.
استفاده از سئو فنی:
استفاده از تگ‌های مناسب و بهینه‌سازی ساختار سایت، به همراه ایجاد نقشه سایت می‌تواند بر روی سئو و رتبه‌بندی سایت شما تاثیر مثبت بگذارد.

بررسی آمار ترافیک ارگانیگ با سرچ کنسول گوگل

استفاده از سرچ کنسول گوگل، امکان تحلیل ترافیک ارگانیک سایت‌تان را در اختیارتان می‌گذارد؛ به طوری که با استفاده از این ابراز کاربردی می‌توانید:
کلمات کلیدی که باعث جذب مخاطبین و بازدیدکنندگان بیشتری شده است را مشاهده و تثبیت کنید.
میزان کلیک‌ها و نمایش‌ها را بررسی کنید.
صفحات پربازدید و نحوه عملکرد آن‌ها را شناسایی کنید.
دانستن این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا استراتژی‌های خود را بهبود ببخشید و قسمت‌های نیازمند بهینه‌سازی را در وب‌سایت‌تان را کشف کنید.

ترافیک ارگانیک از جمله منابع مهم برای جذب بازدیدکنندگان وب‌سایت است و برای ایجاد اعتبار و محبوبیت برند شما تاثیرگذار است؛ پس دانستن پاسخ سوال ترافیک ارگانیک چیست؟ از اهمیت وافری برخوردار است.
به وسیله بهینه سازی مستمر محتوای وب‌سایت، می‌توانید ترافیک ارگانیک خود را افزایش دهید و با صرف هزینه کمتر مخاطبین بیشتری را جذب کنید. سعی کنید با تحلیل دقیق آمار و داده‌ها از طریق ابزارهایی مانند سرچ کنسول گوگل، نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کرده و تکنیک‌های بهتر و موثر‌تری ارائه دهید. بخاطر داشته باشید که سرمایه‌گذاری بر روی ترافیک ارگانیک یک تصمیم هوشمندانه، برای آینده‌ای پایدار و پربار در دنیای آنلاین و دیجیتال است.

چگونه سایت خود را برای ترافیک ارگانیک سئو کنیم؟

در صورتی که چیزی از سئو نمی‌دانید، پیشنهاد می‌کنم ابتدا مقاله مربوط به سئو چیست را مطالعه کنید.

این امر نیازمند داشتن تیمی متخصص هست. این تیم متشکل از کارشناس سئو، کارشناس محتوا، کارشناس سئو فنی، گرافیست و طراح سایت می‌باشد. شرکت نرم افزاری اینوه با داشتن تمام متخصصین مورد نیاز در حوزه دیجیتال مارکتینگ، می‌تواند انتخاب مناسبی برای سئوی سایت شما باشد. برای اطلاعات بیشتر و یا سفارش سئو سایت با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

[estimation_form form_id="8"]

درخواست خرید

درخواست خود را ثبت کنید با شما تماس میگیریم

دانلود دمو اپلیکیشن

اپلیکیشن های مشتری و مدیر را دانلود و مشاهده کنید